Voda i pijesak imaju veliku vrijednost u dječjem istraživanju i igri te imaju i terapijski učinak.
Voda
Dijete doživljava vodu kao sredstvo kojim zadovoljava neke svoje potrebe, ali i u vidu raznih padalina (kiša, snijeg, inje, rosa, led, tuča). Ima potrebu istraživati vodu te ju dovoditi u vezu sa raznim predmetima ali i samim sobom.Voda je djeci privlačna jer je neoblikovana, podatna i difuzna. Mogu učiniti da kaplje kap po kap, da curi, teče, žubori; mogu bacati predmete u nju. Vodu mogu grijati, hladiti, učiniti da ispari ili ju pretvoriti u led.
Vrijednost igre s vodom ogleda se ponajprije u tome što voda smiruje i uravnotežuje dijete (ipak je 9 mj bilo u vodi u majčinoj utrobi), te utječe na razvoj njegovih psihofizičkih potreba.
Ako se odlučujete na igru s vodom potrebno je zaštiti dijete i površinu za igru. Djetetu stavite najlonsku pregačicu i zavrnite rukave iznad lakta, a površinu osigurajte plastičnim plohama (vrećicama) pričvršćenim za pod.
Primjeri igre s vodom:
- Par gumenih rukavica probušite na vrhovima prstiju, neka dijete u rukavice sipa vodu, a zatim stišće prste rukavica
- U nekoliko posudica nasipajte vodu, kist namočite u vodene boje i zatim u vodu – što se događa?; djeca će imati različite definicije toga što je nastalo.
- Napunite vodu do pola čaše, dajte djetetu slamku, neka puše u vodu i opiše vam što se stvorilo.
- Neka dijete sipa vodu kroz lijevak; kasnije stavite cjediljku ili spužvicu u lijevak – kako voda teče kroz zapreke?
- U posudama različitih veličina i oblika pokušajte otopiti neke tvari – zemlju, pijesak, stiropor, sol, šećer (obični i kocku) – što dijete primjećuje ?
Pijesak
Djeca se s pijeskom susreću na plaži, gradilištu, u parku ili vrtiću. Pijesak je sredstvo poticanja dječjeg razvoja te služi kao element opuštanja i uravnotežavanja.
Kada ste na plaži pustit dijete neka dijete uranja ruke i noge u pijesak, neka ga kopa i istražuje. To će na njega djelovati terapijski. Zato su igre u pijesku blagotvorne za emocionalno uznemirenu djecu.
Primijetit ćete da mala djeca (do 1,5 godine) imaju „strah“ od pijeska, to je zato što su tek prohodali i pijesak je za njih nestabilan teren. No, to će se vrlo brzo promijeniti.
Prilikom igre u pješčaniku ponudite djetetu više igračaka i materijala – kantice, lopatice, kalupe, sito, ali i čaše, kutije, boce, valjak, lijevak… Pustite neka dijete istražuje, izrađuje „kolače“, „kekse“, „kuha ručak“; neka prosipava i presipava, istražuje je li nešto puno, prazno, zatvoreno, šuplje.
Pustite djecu neka se igraju malih istraživača.
Po izvoru: Anka Došen Dobud, „Malo dijete, veliki istraživač“ priredila Ivana Debeljak.
Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:
30 komplimenata koje djeca trebaju čuti
Pročitajte zašto biste trebali hvaliti djetetovo ponašanje, a ne izgled te kako mu to može pomoći tijekom školskog dana....
7
Let`s dance! - dobitnik
Tko je osvojio 1. ciklus tečaja engleskog jezika za predškolce?
6
10 načina kojima roditelji nanose štetu djeci
Ove greške nisu zlonamjerne. To su samo greške. Neke od najštetnijih stvari koje možemo učiniti našoj djeci mogu proizać...
3
Privikavanje na tutu
Koji su koraci privikavanja na tutu? (engleski video)
3