Svaki sustav, pa tako i školski, počiva na ljudima (učiteljima, učiteljicama, nastavnicima, profesorima...). Donosimo vam misli, stavove, ideje o kojima bi prije ulaska u učionicu morao i mogao razmisliti svaki od njih
Ako ste iskreni sa svojim učenicima, oni će naučiti što je pravednost.
Iako je još u prošlom stoljeću pokušavala promijeniti brojne stavove o odgoju i poučavanju djece neke njene misli, ideje i metode i danas su čista avangarda. Maria Montessori bila je prva žena u Italiji koja je upisala i završila studij medicine i utemeljiteljca je Montessori pedagogije.
Pitanje za razmišljanje školama, školstvu i školskom sustavu je - zašto ideje žene rođene 1870. godine i danas zvuče kao utopija?
Ona je tvrdila da učenje ne polazi od učitelja već učenika i čvrsto je vjerovala da djecu nije potrebno prisiljavati da bi učila već im je jedino važno osigurati poticajno okruženje koje će ih pozivati na promišljanje i istraživanje.
Izrađivala je didaktičke materijale i pomagala, a moto njenog rada bio je “Pomozi mi da to učinim sam!” odnosno "Pustite djecu da nauče sami"
No, kako svaki sustav, pa tako i školski, počiva na ljudima (učiteljima, učiteljicama, nastavnicima, profesorima...) donosimo misli, stavove, ideje o kojima bi prije ulaska u učionicu morao i mogao razmisliti svaki od njih.
PROČITAJTE JOŠ: Što učimo od djece?
12 misli Marie Montessori o kojima bi trebao razmisliti svaki učitelj
- Ako se prema učeniku postavljamo neprijateljski, ono će naučiti tući i vrijeđati druge. Ako učenika hvalimo, ono će naučiti cijeniti druge
- Ako ste iskreni sa svojim učenicima, oni će naučiti što je pravednost. Ako se dijete osjeća sigurno, ono će učiti vjerovati ljudima
- Ako učenike često korite, oni će naučiti kako osuđivati druge. Ako dijete ismijavate, ono će postati stidljivo
- Ako djetetu često govorimo da se mora sramiti radi svojih postupaka, ono će naučiti da se stalno osjeća krivim. Ako dijete često ohrabrujete, ono će imati veliko samopouzdanje
- Umjesto pokuda o njegovom karakteru koncentrirajte se na ono dobro u njemu. Tako neće biti mjesta za ono loše
- Uvijek budite spremni pomoći učeniku kad vidite da mu treba i otići kada vidite da se samo dobro snalazi
- Poštujte dijete čak i kada napravi grešku, tako će ju brže znati i ispraviti
- Uvijek slušajte i odgovarajte na dječja pitanja i molbe - tako će znati da ste uvijek tu za njih i pazite kako se ponašate pred njim djeteta jer ono upija naše ponašanje
- Poštujte dijete koje odmara, promatra aktivnosti ostale djece ili razmišlja o nečemu. Nemojte ga tjerati da umjesto toga radi neke druge aktivnosti. I djeci je potrebno razmišljanje
- Istina o životu sigurna je kao gravitacija: da bismo živjeli potpuno, moramo naučiti koristiti stvari i voljeti ljude.... a ne voljeti stvari i koristiti ljude
- Sam čovjek treba biti u središtu odgoja. Uvijek na umu treba imati to da se čovjek ne razvija na fakultetu, nego da njegov duševni razvoj počinje čim se rodi te da je najjači u prve tri godine života
- Mi ne možemo učiti dijete kako da bude umjetnik, ali mu možemo pomoći da samo razvije: oko koje vidi; ruku koja sluša dušu koja osjeća.
Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:
Kakav sam ja zapravo roditelj?
Sve je stvar perspektive. 14. mjesto na natjecanju u trčanju nekome je ogroman poraz, a nekome je veliki napredak. Sve j...
5
Spavanje i pamćenje
Spavanje je prirodno, periodično i fiziološki reverzibilno stanje umanjene budnosti, koje karakterizira smanjena percepc...
4
Što je zdrava roditeljska ambicija?
Ulaganje u obrazovanje svoje djece uobičajeno je za roditelje širom planeta.
4
Hvat i govor
U razvoju motorike mora biti potpuno usvojena jedna faza, tj. prethodna u nizu da bi se naredna mogla pravilno razvijati...
4