|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
Želiš svoj osobni kalendar?
PRIJAVI SE i primati ćeš e-novosti sa korisnim, zanimljivim i zabavnim sadržajem na svoju e-mail adresu.

Razvoj djeteta: Prehrana

Što treba sadržavati zdrava prehrana?
Djeca oponašaju roditelje  i pri hranjenju. Kao dobar uzor ćete djetetu pomoći da razvije zdrave navike hranjenja. Zdrava prehrana petogodišnjeg djeteta ne razlikuje se od vaše zdrave prehrane.

Pokušajte djetetu ponuditi raznovrsnu zdravu hranu jer će na taj način dijete dobiti sve hranljive tvari, vitamine i minerale koji mu trebaju za rast i razvoj, a istovremeno će oblikovati zdrave navike hranjenja i to je odličan ulog za život.
Pobrinite se da vaše dijete uživa u što više svježe pripremljene hrane. Gotova hrana iz trgovina sadržava previše soli, šećera i zasićenih masti, a često ima dodane mnogobrojne aditive (pojačivači aroma, boje,...).

U svakodnevnu prehranu uključite voće i povrće. Voće je najbolje svježe (sirovo) i neoguljeno. Preporučljivo je odabrati što šarenije povrće ( ali i voće) jer time dobivate veći spektar vitamina i ostalih nutrijenta. Mahunarke su i dobar izvor proteina.
Važan izvor energije za dijete su žitarice i namirnice od njih (kruh, riža, tjestenina). Pokušajte dijete naviknuti na punozrnate namirnice i izbjegavajte upotrebu prečišćenih žitarica odnosno namirnice iz bijelog brašna.

U prehrani djece veliku ulogu ima i meso, jer je važan izvor proteina i željeza. Djetetu ponudite prije svega nemasno meso, perad i ribe. Općenito je za djecu primjerena vegetarijanska prehrana ako sadržava dovoljno mlijeka, mliječnih produkta i jaja. Prehrana koja ne sadržava proizvode životinjskog podrijetla (mlijeko, mliječne produkte i jaja)- veganska prehrana, nije primjerna za djecu jer tijelo za rast i razvoj treba neke hranljive tvari koje mu ne možemo dati samo voćem ili povrćem.

Najkoncentriraniji izvor energije su masti. Udio masti u prehrani djece neka bude nešto veći nego u prehrani odraslih. Osigurajte ga sirevima, maslacem, jajima i mesom ( a ne prženim krumpirićima). Preporuča se da djetetu ponudite punomasno ili djelomično obrano  ili neobrano kravlje mlijeko, svaki dan neka dijete popije oko pola litra mlijeka. Mlijeko je odličan izvor kalcija, proteina i nekih vitamina. Namirnice koje sadržavaju masti, važne su i zbog vitamina A, D, E i K koji su topivi u mastima.

Šećer i slatkiše pokušajte izbjegavati jer su to prazne kalorije. Dijete s njima smanjuje glad i želju za zdravim namirnicama. Osim toga šećer uzrokuje karijes i u većim količinama utječe na razvoj šećerne bolesti. To naravno ne znači da djetetu treba potpuno zabraniti uživanje slatkiša, jer kako znate zabranjeno je uvijek najslađe.

Osim hrane koja sadržava puno šećera, preporučljivo je izbjegavati i namirnice s puno soli, namirnice i napitke s kofeinom (cola), koje nisu primjerene za djecu. Najzdravije piće kako za odrasle tako i za djecu je voda, voćni sokovi naime sadržavaju puno šećera. Kada djetetu ponudite voćni sok, neka to bude prirodan sok bez šećera i razrijeđen s vodom.

Jedan jelovnik za cijelu obitelj
Mi roditelji smo odgovorni što, kada , kako i koju hranu ćemo ponuditi djetetu na tanjuru. Djeca najviše vole škrobne namirnice (krumpir, riža, tjestenina ili kruh), a manje meso i povrće. Nemojte dijete siliti hranom koju ne voli. Svejedno mu pri pripremi jelovnika nemojte popuštati u svemu. Jelovnik neka bude za cijelu obitelj isti.

U tom razdoblju je dijete spremno sudjelovati i pokušavati nove stvari. Djetetu često ponudite raznolike nove namirnice i pritom ga potičite. Često su izbirljiva djeca ona koja su imala premalo mogućnosti za kušanje različitih jela ili su ih roditelji silili hranom Pružajte djetetu priliku za učenje. Ne trebate brinuti, ako dijete ostavi hranu na tanjuru. Dijete neka prestane jesti kada je sito i neka jede kada je gladno. Hrana djetetu nudi zadovoljstvo, ugodan osjećaj i sigurnost, ali isto tako je nužna i za njegovu rast i razvoj.  Obiteljski obroci bez svađe i lošeg raspoloženja su rituali koji djetetu puno znače i isto su tako odlična prilika za učenje zdravih navika hranjenja.

Pročitajte još

Razvojne faze
Zdravlje i njega
Prehrana
Igrajmo se
Dobro je znati




Anketa

Vaš izbor...
nemammaste

Vaš izbor na TV-u je:

Dnevnik (30%)

Provjereno (28%)

Najbolje godine (10%)

Asi (8%)

Naša mala klinika (7%)

1 protiv 100 (17%)


Broj svih glasova: 89

Hvala na glasovima. Glasovala/glasovao si već na svim aktualnim anketama. Možeš napraviti svoju anketu!

Oznake

Sve najbolje!