|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
Želiš svoj osobni kalendar?
PRIJAVI SE i primati ćeš e-novosti sa korisnim, zanimljivim i zabavnim sadržajem na svoju e-mail adresu.

Razvoj djeteta: Prehrana

Što treba sadržavati zdrava prehrana?
Djeca oponašaju roditelje - također i pri hranjenju. Kao dobar uzor pomoći ćete djetetu da razvije zdrave navike hranjenja. Zdrava prehrana petogodišnjeg djeteta ne razlikuje se od vaše zdrave prehrane.

Pokušajte djetetu ponuditi raznovrsnu zdravu hranu jer će na taj način dijete dobiti sve hranjive tvari, vitamine i minerale koji mu trebaju za rast i razvoj, a istovremeno će oblikovati zdrave navike hranjenja i to je odličan naputak za život.
Pobrinite se da vaše dijete uživa što više svježe pripremljene hrane. Gotova hrana iz trgovina sadrži previše soli, šećera i zasićenih masti, a često ima dodane i mnogobrojne aditive (pojačivači aroma, boje,...).

U svakodnevnu prehranu uključite voće i povrće. Voće je najbolje svježe (sirovo) i neoguljeno. Preporučljivo je odabrati što raznolikije povrće ( ali i voće) jer time dobite veći spektar vitamina i ostalih nutrijenata. Mahunarke su i dobar izvor proteina.
Važan izvor energije za dijete su žitarice i namirnice od njih (kruh, riža, tjestenina). Pokušajte dijete naviknuti na punozrnate namirnice i izbjegavajte upotrebu prečišćenih žitarica odnosno namirnice od bijelog brašna.

U prehrani djece veliku ulogu ima i meso jer je važan izvor proteina i željeza. Djetetu ponudite prije svega nemasno meso, perad i ribe. Općenito je za djecu primjerna vegetarijanska prehrana ako sadržava dovoljno mlijeka, mliječnih proizvoda i jaja. Prehrana koja ne sadrži namirnice životinjskog podrijetla (mlijeko, mliječne proizvode i jaja) - veganska prehrana, nije primjerena za djecu jer tijelo za rast i razvoj treba neke hranljive tvari koje mu ne možemo dati samo s voćem ili povrćem.

Najkoncentriraniji izvor energije su masti. Udio masti u prehrani djece neka bude nešto veći nego u prehrani odraslih. Osigurajte ga sa sirevima, maslacem, jajima i mesom (a ne s prženim krumpirićima). Isto tako se preporučuje da djetetu ponudite punomasno ili djelomično obrano kravlje mlijeko a ne obrano; svaki dan neka dijete popije oko pola litra mlijeka. Mlijeko je odličan izvor kalcija, proteina i nekih vitamina. Namirnice koje sadržavaju masti, važne su i zbog vitamina A, D, E i K koji su topivi u mastima.

Šećer i slatkiše pokušajte izbjegavati jer su to prazne kalorije. Dijete s njima smanjuje glad i želju te potrebu za zdravim namirnicama. Osim toga šećer uzrokuje karijes i u većim količinama,a utječe na razvoj šećerne bolesti. To naravno ne znači da djetetu treba potpuno zabraniti uživanje slatkiša, jer kako znate zabranjeno je uvijek najslađe.

Osim hrane koja sadržava puno šećera, preporučljivo je izbjegavati i namirnice s puno soli, ali namirnice i napitke s kofeinom (cola) koji nisu primjereni za djecu. Najzdravije piće kako za odrasle tako i za djecu je voda, voćni sokovi sadržavaju mnogo šećera. Kada djetetu ponudite voćni sok, neka to bude prirodan sok bez šećera razrijeđen s vodom.

Izbirljivo dijete
Ako je vaše dijete izbirljivo, nije jedino. Takvih je skoro polovina petogodišnjaka. Iako je to za vas naporno i zabrinjavajuće,  to je za dijete jedna uobičajena razvojna faza, koja će prije ili kasnije prestati. Kada djetetu predstavite nešto novo, ono je u tom razdoblju jako skeptično i pažljivo i što se tiče hrane. Većina djece prestane biti izbirljiva s 8 ili 9 godina. Unatoč tomu  dijete možete poticati da jede raznovrsnu prehranu. Hranjenje u tom razdoblju treba biti uzbuđenje - pravi doživljaj. Jedino na taj način možete postići da pojede dovoljnu količinu voća i povrća. ali trebate biti strpljivi. Na stol stavite više različitih jela, kao prilog npr. povrće, rižu, kruh, pa će dijete odabrati ono što mu odgovara. Hrana s kojom ga želite upoznati će doći s vremenom na red. Trebate znati da želudac djeteta nije posebno velik i da sada raste puno sporije. Zbog toga vjerojatno treba manje hrane nego što ste vi uvjereni.

Pročitajte još

Razvojne faze
Prehrana
Zdravlje i njega
Igrajmo se zajedno
Dobro je znati




Anketa

fluor za zubiće
keksić

dali ste pile tokom trudnoće FLUOR za zdrave zube vašeg bebača? ili tjekom dojenja?

da, u trudnoći (15%)

ne, kaje to? (9%)

nisam (73%)

da, preko mojeg mlijeka dobiva (0%)

dajem djetetu kao dod.prehrani (3%)


Broj svih glasova: 93

Hvala na glasovima. Glasovala/glasovao si već na svim aktualnim anketama. Možeš napraviti svoju anketu!

Oznake

Sve najbolje!

Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan:

Čestitamo!