|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
Katkad se ne zna tko ima više upitnika i pitanja kad dijete treba poći u školu: roditelji ili dijete.

image
/11


Katkad se ne zna tko ima više upitnika i pitanja kad dijete treba poći u školu: roditelji ili dijete. U mojoj višegodišnjoj praksi mnogi roditelji me zovu i pitaju što točno dijete treba znati da bi krenulo u školu. Dijete treba čisto izgovarati sve glasove, jer u protivnom ako radi kakve supstitucije, omisije ili distorzije u izgovaranju, dijete tako može čitati i krivo pisati riječi - kako izgovara, tako napiše riječ. Kao primjer možemo navesti -"Mama,današ šam biva š vuticem u palku i igali šmo še". Ako vaše dijete tako izgovara riječi, tada će ih tako i pisati. Što se tiče daljnje pripreme za školu, dijete treba imati dobro razvijenu glasovnu i slogovnu analizu i sintezu, što znači da ako postavimo djetetu da spoji riječ "S" "O" "V" "A" - treba spojiti i znati da je to riječ "SOVA" ili pitati dijete kako  bi napisalo riječ "RUKA", gdje dijete tada treba raščlaniti riječ na glasove te je i poželjno znati spojiti i raščlaniti riječ koja u sebi ima suglasničku skupinu npr. "STOL", "VRATA", "PRST"... Ako dijete nema razvijen fonematski sluh (ima poteškoće zahvaćanja glasova unutar riječi) te još ima i jezičnu slabost (agramatičan govor, krnje rečenice, siromašniji vokabular), tada je zasigurno da će imati poteškoća s glasovnom i slogovnom analizom i sintezom, što može dovesti do poteškoća s čitanjem i pisanjem ili kasnije do disleksije i disgrafije. Treba dobro procijeniti razvoj same grafomotorike, kako dijete drži olovku te je li grafomotorički spremno za školu (precrtavanje zadanih likova, pravilan slijed potezanja crte). Kod djeteta je potrebna i određena intelektualna razvijenost, gdje se podrazumijeva određena razina razvijenosti svih psihičkih funkcija koje sudjeluju u spoznavanju vanjskog svijeta (razvijenost percepcije, pamćenja, mišljenja i opće inteligencije). Na području percepcije, vrlo je važno da dijete raspolaže osjetnim podacima što opet može upućivati na rano otkrivanje deficita osjetnih organa. Na kraju predškolskog uzrasta opažanje dobiva karakter procesa koji je podčinjen određenom zadatku i usmjeren na ispitivanje situacije koja se opaža. Na osnovi prethodnog iskustva razvija se konstantnost percepcije. U tom uzrastu djeca razlikuju osnovne boje, oblik predmeta, visinu tonova, posjeduju percepciju vremena i prostora.

Istovremeno se s razvojem percepcije zapaža i daljnji razvoj pamćenja. Osim spontanog pamćenja, moguće je uspješno namjerno pamćenje. Postoji tendencija svrstavanja elemenata po sadržaju, logički, što omogućuje veći opseg pamćenja. U području mišljenja javljaju se složenija uopćavanja i nastavlja se proces sistematizacije usvojenih pojmova. Dijete te dobi može uspoređivati predmete i pojave, raditi jednostavna uopćavanja, ne samo na konkretnom predmetu, već i na skupinama sličnih predmeta.

Vrlo je važno da dijete vlada procesima sinteze, apstrakcije i generalizacije jer su to sve osnove za učenje.

Osim navedenih komponenata intelektualne razvijenosti, vrlo je važno da dijete posjeduje pažnju i to hotimičnu pažnju, koja kod malog učenika početnika varira od deset do petnaest minuta na jednom predmetu. Ta pažnja je uveliko rezultat vježbe u predškolsko doba i preduvjet za praćenje nastave i sudjelovanje u njoj. Vrlo je važno da dijete poznaje svoju okolinu kako bi pojmovi o njoj bili točniji i jasniji. Djeca koja neposredno pred školu poznaju prostorne i vremenske odnose, zatim pojmove koji omogućuju uspoređivanje kvantiteta kao i poznavanje brojeva, brže i lakše savladavaju početnu nastavu.

Ukoliko primijetite da vaše dijete ima neku od gore navedenih poteškoća, treba se hitno javiti logopedu, da se odmah napravi logopedska obrada te krene u terapiju.

Mamino sunce

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Vrištanje djeteta!
Čuli ste za strpljen spašen? Tako trebate razmišljati kada dijete počne vrištati bez razloga! Udahnite i polako!
4
Zakašnjeli razvoj kod predškolarca
Kada dijete kasni nekoliko mjeseci u razvoju sposobnosti ili ostvarivanju zadaća došlo je do zakašnjelog razvoja.
4
Odabrani pobjednici "Ja volim vrtić!"
Odabrani pobjednici humanitarnog projekta Pampersa i dm-a „Ja volim vrtić!“ Glasanje za vrtiće je dovršeno prije...
4
Natječaj za hrabre ljude velikog srca
Udruga SOS Dječje selo Hrvatska raspisala je natječaj za radno mjesto: SOS mama/SOS tata. Ovo je natječaj za hrabre ljud...
3





Anketa

Dojenje.
пеперутка16

Koliko si dugo dojila?

Oznake

Sve najbolje!

Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan:

Čestitamo!