annointedbarron1 u 20:07
na temi medscertificates.org buy nclex license without exam, buy chst certificate, buy csp certificate
Pokreti ruku slijede motorno prilagođavanje drugih dijelova tijela. Hvatanje jednostavnih objekata u dojenačkoj dobi vodi do naprednijeg i prilagodljivijeg hvatanja kasnije. Već s godinu dana života dijete poseže za objektima ne samo da ih stisne već i da ih iskoristi na svoj način.
Trinaestomjesečna beba pokazuje kažiprstom i točno hvata pincentnim hvatom. U sjedećem položaju može se nagnuti da bi dosegla predmet s male udaljenosti bez da bitnije poremeti ravnotežu u sjedu, no ako je to na većoj udaljenosti, njeni pokreti posezanja su manje precizni i da bi osigurala uspjeh pribjegava primitivnijem hvatu.
Sigurnost u uspravnom stavu napreduje, tako dijete s 18 mjeseci barata igračkama, približava ih sebi, no ako je objekt dohvaćanja udaljeniji, a želi ga dohvatiti jednom rukom, drugom si pomaže u održavanju ravnoteže, tako da se pridržava što s dvije godine više ne mora činiti. Tada kada hvata npr. desnom rukom, pojačano se ljulja u lijevoj.
PROČITAJTE JOŠ: Razvoj govora
Osim hvatanja, važna je i sposobnost ispuštanja. Beba kada dosegne određenu spretnost u tome, primjenjuje tu sposobnost da stavlja objekte na neku podlogu i često pokušava staviti jednu kocku na drugu, ponekad baca. Spretnost ispuštanja se značajno poboljšava vremenom što se očituje u aktivnostima kao što je gradnja tornja, istresanje kuglice i bacanje. Dok dvanaestomjesečna beba ispušta kuglicu u dlan osobe koja to zahtjeva, petnaestomjesečna beba može je staviti u bocu pri kontaktu s bocom, a pokušava je i izvaditi što će joj uspjeti s 18 mjeseci jer će je jednostavno istresti iz boce.
Gradnja tornja ide od pokušaja do uspješnog stavljanja kocke na kocku s 15 mjeseci, tri kockice s 18 mjeseci i šest-sedam s 24 mjeseca. Toranj se dosta naginje u stranu i kocke nisu baš najbolje složene, ali je djetetova ruka sigurnija nego u dobi od jedne i pol godine.
Uz vještinu hvatanja i ispuštanja beba mora osvojiti i vještinu bacanja. Ona je složena i zahtjeva usklađenu ravnotežu, pravovremenost izvođenja, hvatanje, ispuštanje, dobru koordinaciju pokreta oko – ruka uz pravilno funkcioniranje prstiju ruke, trupa, glave i nogu. Tako jednogodišnje dijete izbacuje loptu u sjedećem stavu ili je samo kotrlja, dok s godinu i pol to može izvesti u stojećem stavu, a znatno vještije uz nagib tijela to čini s dvije godine.
Beba s godinu i pol počinje se sama hraniti, redovito pije iz čaše (a počela je to oko mjesec dana ranije), skida svoju odjeću, umije pokazivati dijelove tijela (gdje je pametna glava, gdje je lijepo oko itd.). U toj dobi okreće stranicu knjige, ali po dvije-tri istovremeno, dok s dvije godine može okrenuti svaku stranicu pojedinačno.
PROČITAJTE JOŠ: Od glasanja do prve riječi
Dijete razvija i sposobnost oponašanja i ono s godinu i pol može vući vertikalne crte, a s dvije godine imitira kružne pokrete, a može vući i horizontalne crte. Dijete pri „pisanju“ oslanja šaku na papir i šara uglavnom po papiru. Iako je njegov pritisak na olovku čvrst, počinje manipulirati olovku prstima i zbog toga je u mogućnosti činiti manje oznake s dvije godine života nego što je to bilo s godinu i pol.
Dijete se s 18 mjeseci igra samo, a s 24 mjeseca pokušava svoje aktivnosti prenijeti na okolinu, npr. jedna beba hrani drugu bebu. U toj dobi ono se već igra s drugim djetetom, ali to je češće paralelna igra nego uzajamna, uz česte borbe za „moju“ igračku.
Repertoar vještina u djeteta stalno raste. Govor je vrhunska motorika. Jednogodišnje dijete brblja „monologe“, jasno kaže tri riječi, s mjesecima povećava se i broj riječi. Tako s 15 mjeseci 4-5, sa 16 mjeseci 6-7, s 19 mjeseci 10 riječi, a s 23 mjeseca ima rječnik od 30 jasnih riječi. S dvije godine slaže rečenicu koja ima subjekt, objekt i predikat. Međutim postoje široke varijacije u vremenu kada riječi točno tečno teku.
Nije neobično da dijete ima i manje riječi, a ima svoj osobni žargon pun intonacija i naglasaka ljudskog govora, premda ti zvukovi nemaju značenje. U takve normalne djece kod kojih razvoj govora nije optimalan do 18 ili 20 mjeseci obično ima brzo prihvaćanje riječi nakon tog vremena. To dovodi do toga da većina normalne djece do kraja druge godine života mogu slagati tri riječi zajedno. Ova sposobnost reflektira rastuću svijest djeteta o svojoj individualnosti, tako da je subjekt kratkih rečenica često „mene“ ili njegovo ime, a ubrzo poslije toga dijete počinje koristiti „ja“ na pravilan način.
PROČITAJTE JOŠ: Kašnjenje prve riječi
Razvoj motorike je osnova sveukupnog razvoja djeteta. Motorna aktivnost je važan integracijski mehanizam za povezivanje svih mogućnosti razvoja djeteta kako fizičkog tako i intelektualnog, emocionalnog i socijalnog. Napredak na jednom dijelu razvoja utječe na poboljšanje i ostalih dijelova, odnosno sveukupnog razvoja.
Izvor: prof.dr. Milena Stojčević – Polovina Mamino sunce
annointedbarron1 u 20:07
na temi medscertificates.org buy nclex license without exam, buy chst certificate, buy csp certificate
annointedbarron1 u 20:06
na temi WhatsApp: +1 786 432 2385 Buy USMLE Transcript in USA| buy ecfmg certificate| CHST Certification
vinken1000 u 16:20
na temi TELE: @thebunny92 | Sell Real DL SCAN ( front and back + SSN Number ), selfie...Sell fullz info ssn
Pozitivan test
Autor: sana12
Nalaz spermiogram
Autor: Lidija242
Nalaz
Bebać No3
Autor: ninamurkovi
31 tjedan
Nasa srecica broj 2
Autor: dad@
40+3
Autor: mali andeo
Evo nas na samom kraju... Ali mojoj pri
Rad od kuće za mame
Autor: JelenaRel
Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan: