|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Moje dijete zaostaje u govoru......zašto?

image
/11


Vaše dijete ne govori! Sluh je u redu, nema genetske podloge, trudnoća majke protekla je uredno kao i porođaj, ali dijete ne govori. Razlog možda postoji u drugim čimbenicima, sociološkim koji utječu na verbalnu komunikaciju kod djece.



Tako možemo govoriti o četiri osnovna etiološka faktora verbalne patologije, a to su:


- nedostatak verbalne stimulacije,
- neodgovarajuća verbalna stimulacija,
- redukcija motivacije za komunikaciju,
- neadekvatno nagrađivanje djeteta za govor te možemo spomenuti i neke od popratnih faktora kao što su: rođenje brata ili sestre, incident, šok i reakcija roditelja.



Sve te faktore možemo uvrstiti u sociokulturnu deprivaciju, tj. zapuštenost i pod tim se  podrazumijeva da se razvoj djeteta odvija pod vrlo smanjenim pozitivnim utjecajima iz okoline ili u potpunom izostanku odgojnih utjecaja. Novija istraživanja slučajeva zapuštene djece ukazuju da se u socijalnoj izolaciji zaista ne razvija govor, a niti drugi oblici simboličkog ponašanja, ali da se sposobnost za njihov razvoj ne gubi ako postoji emocionalna komunikacija djeteta i druge osobe.


Već se u predlingvističkoj fazi govora uočava manja učestalost i raznolikost u fazi brbljanja djece koja su u domovima, djece prezaposlenih ili psihički nezrelih, nemarnih roditelja te je kod takve djece njihov kasniji govorni razvoj znatno usporen.



Govor djece koja žive u nepovoljnim sociokulturnim uvjetima karakterizira siromašniji i drukčiji vokabular, neizgrađeni pojmovi, jednostavnija rečenica, jednostavne gramatičke strukture i mnogo poštapalica (ovaj, onaj), ograničenost u izražavanju te donekle i drukčiji sadržaj govora (naučeni obrazac verbaliziranja). Govorni deficiti i specifičnost govornog izražavanja nastali kao posljedica sociokulturne deprivacije mogu znatno otežati privikavanje na školu i ugroziti uspješnost učenja. Zbog toga je neophodan pojačani rad i odgovarajući emocionalni kontakt s takvom djecom.


Kao jedan od razloga smo naveli i rođenje drugog djeteta (brata ili sestre). Tako može doći do govorne identifikacije modela i samog subjekta (dijete-dijete ili čak dijete-odrastao). Govorna identifikacija je proces usvajanja i reprodukcije govornih obrazaca druge osobe (modela) zasnovan na trajnoj komunikaciji i postojanom emocionalnom odnosu između subjekta i modela (dijete ili odrastao). U nekim se slučajevima kao posljedica govorne identifikacije mogu javiti pogreške u artikulaciji, razumijevanju značenja pojedinih riječi (semantike) ili korištenja određenih sintaksičkih i gramatičkih pravila.

Nadalje možemo uključiti i samu lošu govornu naviku koja je stečena i stalnim ponavljanjem postaje automatizirano pogrešno govorno ponašanje. U samoj osnovi loše govorne navike leže pogrešni auditivno-kinestetički i artikulomotorni engrami. Njima se može objasniti većina tzv. "funkcionalnih" govornih poremećaja, kao što su dislalije, razvojna mucanja, mutizmi, "baby talk"-produžena fiziološka tepanja te razni manirizmi koji prate govor (uzrečice, tikovi).
Samo odvikavanje predstavlja potiskivanja loših i usvajanje novih govornih navika koje se zasnivaju na fiziološkoj zakonitosti o stvaranju novih dinamičkih veza u CNS-u kao i veza između CNS-a i auditivnih, vizualnih, kinestetskih i motornih sustava. Tada je vrlo važna uloga samog logopeda koji objašnjava smisao pravilnog govorenja, tehniku pravilne govorne funkcije te je dijete uključeno u logopedsku terapiju. Same govorne vježbe obuhvaćaju govorne predvježbe (ovladavanje nekim elementima govorne funkcije), osnovne govorne vježbe, vježbe automatizacije nove vještine i stvaranje novih govornih navika.  

Prema tome, odvikavanje od loših i učenje dobrih govornih navika treba shvatiti kao jedinstven proces pri kome odvikavanje zahtjeva znatno više vremena, truda i obostranog zalaganja od samog usvajanja, a i automatizacije nove vještine govora.


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Ljekovite biljke za bebe i djecu
Bolesti djece uvelike se razlikuju od onih kod odraslih, čak i ako se radi o istim bolestima. Mnoge ljekovite biljke nis...
7
Da jaje ne bi puklo
Da li ste razmislili kako ćete ovu godinu ukrasiti uskršnja jaja? Opet vas ljuti pomisao na to da će puknuti tijekom kuh...
5
Razvoj motorike od 2.- 6. godine života
Dvo i pol godišnje dijete može trčati i poskakivati na prstima. Ono na trenutak može samo stajati na jednoj nozi.
3
Razvoj dječjeg crteža
Vrlo često, pod pristiskom velike želje da nam dijete bude uspješno, napredno, kompetentno, zadovoljno... želimo procjen...
3





Anketa

Pitanje.
пеперутка16

Dali neka od vas drži krave? Ako da, šta radite s mlijekom? Nije zezancija, ozbiljno pitam, ne znam šta ću s mlijekom?

Oznake

Sve najbolje!

Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan:

Čestitamo!