Munslow u 14:46
Pripreme na školu
Logopedski kabinet ABC, 24.8.2020Polazak u školu, novi je izazov i značajan događaj u životu svakog djeteta. Dijete tada svoju glavnu aktivnost igru, zamjenjuje sa školskim obavezama. O pripremljenosti djeteta za školu ovisi kako će dijete prihvatiti školu, školske obaveze,te način na koji će se nositi sa novim situacijama i nepoznatim osobama.
Da bi se dijete što bolje prilagodilo zahtjevima škole, potreban je skladan razvoj svih djetetovih sposobnosti.  Kada govorimo o znanjima i vještinama koje dijete treba imati razvijene prije polaska u školu, tu prvenstveno mislimo na :
PREDVJEŠTINE ČITANJA I PISANJA- Ove vještine pokazuju svjesnost djeteta o pisanom jeziku i jasan su prediktor uspješnosti ovladavanja procesom čitanja i pisanja. Čitanje i pisanje su vrlo zahtjevne aktivnosti za dijete, one podrazumijevaju istodobnost niza  aktivnosti. Tijekom pisanja, osim spoznajnih sposobnosti, dijete mora razvijati i grafomotoričke sposobnosti. Grafomotorička spremnost je jedan od bitnih kriterija na osnovi kojeg se utvrđuje omogućavaju li sposobnosti pojedinog djeteta sudjelovanje u nastavi i usvajanju školskih vještina.
PROČITAJTE JOŠ: Za roditelje: 4 stvari koje treba učiniti prije prvog dana škole
U predškolskom razdoblju dijete mora znati pravilno sjediti, znati pravilno držati olovku i pod pravim kutom, imati razvijene pokrete nužne za pisanje, biti u sposobnosti održavati kontinuitet linije, imati dobar pritisak olovke, dobru orijentaciju na papiru, poštivati pravilo smjera pisanja s lijeva na desno, odozgo prema dolje. Osim tih vještina, razvojem dijete dolazi do saznanja da se riječi sastoje od zasebnih glasova, te između 5. i 6. godine dolazi do zamjećivanja glasovne strukture riječi. Tada bi dijete trebalo znati prepoznati rimu, rastaviti riječi na slogove, prepoznati i imenovati prvi i zadnji glas u riječi, rastaviti riječi na glasove (sinteza) i sastaviti riječ od pojedinih glasova (analiza), te prepoznati simbole slova.
GOVOR I JEZIK- Prije polaska u školu, dijete bi trebalo pravilno izgovarati sve glasove materinskog jezika. Jezični razvoj trebao bi biti u skladu sa dobi, a to znači da bi se dijete trebalo izražavati pravilno strukturiranim jednostavnim i složenim rečenicama. Ekspresivni i receptivni rječnik trebali bi sadržavati mnogo pojmova, a značajniji su oni vezani uz prostorne i vremenske odnose. To obuhvaća poznavanje i razumijevanje pojmova na, ispod, ispred, iza, gore, dolje, u, lijevo desno, prije, poslije,dan, noć… poznavanje  dana u tjednu i godišnjih doba. Mora znati uspješno verbalno opisati značenje poznatih pojmova (oko- dio tijela s kojim gledam), svrstati objekte u nad/ podskupine (pas, mačka, ptica- životinje) i prepoznati i imenovati većinu boja.  Trebalo bi pravilno prepričavati poznate događaje i sadržaje uz pravilan vremenski slijed i uzročno- posljedično povezivanje. Jako je bitno da dijete zna da je jezik i način izražavanja potrebno prilagoditi osobama i situacijama u kojima se nalazimo (dijete to tek s vremenom počne upotrebljavati- korištenje Vi u obraćanju učiteljici).
PREDMATEMATIČKE VJEŠTINE- Istraživanja pokazuju da usvajanje matematičkih vještina počinje vrlo rano. Djeca počinju učiti brojeve već u trećoj godini. U predškolskoj dobi djeca svladavaju mehaničko brojenje do deset/ dvadeset, razlikuju glavne i redne brojeve, znaju pisane simbole za većinu jednoznamenkastih brojeva. Spremnost djece za školu, osim u tim vještinama, ispituje se zadacima razvrstavanja (sposobnost sortiranja objekata prema nekom svojstvu kao što je npr. boja, veličina i sl.),nizanja (nizanje predmeta i održavanja slijeda),ujednačavanja (napraviti isti skup predmeta kao na predlošku) i usporedbi objekata na temelju različitih svojstava (veći-manji; manje-više)
PROČITAJTE JOŠ: VIDEO: 12 originalnih frizura za curice s dugom kosom
EMOCIONALNA I SOCIJALNA ZRELOST- Dijete treba znati kontrolirati svoje emocije, treba biti sposobno i spremno surađivati sa drugim osobama, a konflikte znati rješavati na socijalno prihvatljiv način.
Dijete koje se spremno za početak škole prepoznat ćemo po pozitivnim stavovima spram škole, učitelja i novih prijatelja koje će tamo steći. Polazak u školu dijete će shvatiti kao dokaz svoje odraslosti i zrelosti. Potrebno je podržavat takav stav, ali i paziti da ne stvorimo idealnu sliku onoga što dijete očekuje, nego realnu. Važno je da  uputimo dijete u ono što se od njega očekuje, ali i da naglasimo da smo mu velika podrška i potpora na koju može uvijek računati.
www.logopedskikabinetabc.hr
     
     
Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:
Grliti djecu znači pokazati im bezuvjetnu ljubav i podršku za njihove probleme i osjećaje.
 3
3
Vaše dijete se ne ponaša onako kako biste vi htjeli? Onda je vrijeme da poradite na tome!
 3
3
Čovjekovo tijelo izgrađeno je otprilike od trilijun stanica koje uglavnom sadrže 46 kromosoma. Djeca rođena sa sindromom...
 3
3


 
								 Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
 Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.


 
                         
                         
                     
          
 


 
	

 
        
