|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Nepažljivo dijete

dr. Stanley Greenspan, 24.3.2013
Jedino razumijevanjem specifične prirode problema s pažnjom odrasla osoba – roditelj ili učitelj – može pomoći djetetu da ga prebrodi ili kompenzira nečim drugim.
Ključne riječi:

image
/11


Nepažljivo dijete može imati poteškoća s pronalaženjem riječi kojima će opisati određene stvari. Pitate li ga kakav mu je bio dan, sliježe ramenima. «Valjda dobar.», konačno kaže. Dok govori, neprestano mijenja temu. S njim je teško voditi konverzaciju jer skače s teme na temu.

Postoje razne «vrste» pažnje i tipovi poteškoća s pažnjom: naprimjer, tipovi motoričkih obrazaca pažnje i tipovi auditorne ili vizualne obrade. O pažnji također možemo razmišljati u relacijama reagiranja na podražaje – vizualne, auditorne, taktilne i olfaktorne. Djeca s poteškoćama pažnje u jednom području ponekad nemaju problema s koncentracijom kada djeluju u drugom području. Naprimjer, dijete može imati teškoća u izvršavanju radnji koje zahtijevaju mnogo pokreta u nizu ili povezivanje niza pokreta s nečim što vidi ili čuje (vještine motoričkog planiranja). Recimo da se od njega traži da prepiše neke rečenice s ploče; moglo bi imati velikih teškoća s koncentracijom. Nakon dvije minute počinje prtljati uokolo. Ili bi učiteljica kad pogleda prema njemu mogla vidjeti da zuri u strop. «Čime se ti to baviš?» pita. «Ne znam.», dijete sliježe ramenima.

S druge strane, ako je to isto dijete jako u mentalnom oslikavanju, vizualno–prostorne sposobnosti će mu pomoći da razumije matematičke koncepte količine. Kada se nađe pred složenim matematičkim zadatkom, može marljivo i tiho raditi 15 ili 20 minuta, doživljavajući jedino lagane poteškoće dok provjerava jesu li svi brojevi ispravno poredani. U jednom se području njegova pažnja brzo gubi. U drugom je njegova sposobnost da se usredotoči i obrati pažnju vrlo jaka. Ako je u sobi tiho i ono ne mora ništa «uraditi», isto bi dijete moglo biti prilično nadareno u sposobnosti da razumije što druga osoba govori i da o tome kreativno razmišlja.

Možda se pitate jesu li te razlike uistinu veoma značajne. «Samo želim da se kod mojeg djeteta poboljša pažnja.», žale se roditelji. «Jesu li razlozi koji su u osnovi njegovih problema uistinu tako važni?» Jesu važni. Jedino razumijevanjem specifične prirode problema s pažnjom odrasla osoba – roditelj ili učitelj – može pomoći djetetu da ga prebrodi ili kompenzira nečim drugim. Naprimjer, dijete koje ima poteškoća s obradom onoga što vidi može naučiti obrađivati više informacija kroz ono što čuje dok jača svoju sposobnost razumijevanja onoga što vidi. Ili dijete koje lako postaje rastreseno tijekom motoričkih zadataka, poput vezanja vezica na cipelama, može, kao što je ranije opisano, naučiti koristiti verbalne vještine, primjerice, da si govori tijekom obavljanja zadatka.

Svako dijete može imati drugačiji razlog ili razloge zbog kojih teško obraća pažnju. Poteškoća u planiranju ili nizanju radnji je najvažniji prinosnik poteškoćama s pažnjom. Dijete s takvom poteškoćom ne može činiti stvari na «autopilotu» kao druga djeca. Uobičajene radnje, poput pregledavanja školske torbe, kako bi provjerilo ima li knjige za domaću zadaću, zahtijevaju svjesni napor i zbog toga mogu biti zaboravljene.

Iz knjige Zahtjevna djeca (6. poglavlje),  dr. Stanley Greenspan - u izdanju Ostvarenja;
 

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Razvoj dječjeg crteža
Vrlo često, pod pristiskom velike želje da nam dijete bude uspješno, napredno, kompetentno, zadovoljno... želimo procjen...
4
Kupanje bebe!
Prvi put ste postali roditelji i niste sigurni kako trebate kupati bebu i koliko često! Od prvog kupanja to treba biti z...
4
Optička iluzija - zmaj
Ova zaista nevjerojatna optička iluzija sigurno će biti zanimljiva vašoj djeci! (engleski video)
4
Jednostavan i originalan poklon
Select Box poklon paketi predstavljaju novi oblik darivanja jer uključuju doživljaje s kojima jednostavno ne možete pogr...
4





Anketa

Trudnoća.
пеперутка16

Koji vam se dio trudnoće najviše svidio ili najlakše?

Oznake

Sve najbolje!

Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan:

Čestitamo!