|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
Dijete s diskalkulijom nekada izgleda kao dijete koje ne razumije što mu se govori iako sasvim dobro razumije naloge, tekstove priča i može tekst korektno prepričati.
Ključne riječi:

image
/11


Diskalkulija? Što je to? Evo, upravo mi je u terapiji dijete koje je učenik 4. razreda osnovne škole i nastavnica je posumnjala na diskalkuliju. Kako ju je prepoznala? Djevojčica ne može obavljati ni najjednostavnije računske operacije, računa na prste i ne može doći sama do rješenja zadatka, bilo verbalno postavljenog ili matematički.

Dijete s diskalkulijom nekada izgleda kao dijete koje ne razumije što mu se govori iako sasvim dobro razumije naloge, tekstove priča i može tekst korektno prepričati. Tek se kasnije počinje služiti brojem te ima teškoća s razumijevanjem razdvajanja cjeline na dijelove, građenje novih cjelina. Prisutna je dislateralizacija, neprepoznavanje naziva prstiju, naročito onih između palca i malog prsta, dva krajnja prsta najčešće prepoznaje i zna im naziv. Dijete zna napisati brojeve u nizu, ali im često zamjene mjesta (41 napišu kao 14 ili 13 napišu kao 31...) pri čemu sama ne uviđaju da su zamijenili mjesta brojeva. Također se javljaju teškoće zamjećivanja desetica, stotica, tisućica i njihovo razumijevanje.

Klinička slika same diskalkulije očituje se kao otežano svladavanje izvođenja računskih radnji, naročito kada se ove vrše s većim brojem brojeva i u okviru složenijih matematičkih operacija. Manje su greške prilikom zbrajanja dva manja broja, nego pri njihovom oduzimanju, množenju, a naročito dijeljenju. Ako imamo duži niz brojeva koje treba zbrojiti, tada se kod djeteta uvijek javlja zabuna i teško tada može izvesti samu radnju do kraja. Zadaci riječima, a naročito oni koji su dati u okviru slike, shvaćaju se, ali se rješavaju s teškoćom ili se uopće ne mogu riješiti.

Kada se dijete ispituje, a sumnja se na diskalkuliju, tada se ispituje:
- percepcija broja
- percepcija složenih brojeva
- matematičke operacije
- matematički znakovi
- automatizirane računske radnje vezane za govor
- redoslijed brojeva
- shvaćanje mjesta brojeva (jedinica, desetica)

Uz ove sve navedene poteškoće, dijete koje ima specifični matematički poremećaj ne može u bilježnici održati kolone u liniji, ne može pravilno pročitati znakove i zbunjeno je kad je pravac u pitanju. Gubi se i koncepcija redoslijeda u vremenu i doživljaj redoslijeda događanja te se i remeti odnos prema redoslijedu u prostoru. Kao jednostavni primjer možemo dati djetetu da nam na sebi pokaže orijentaciju lijevo-desno u prostoru te poznavanje prstiju na ruci. Kako vas ne bismo zbunili, najbolje bi bilo da, ako primijetite kako vaše dijete ima ovakvih poteškoća ili sumnjate na diskalkuliju, se javite logopedu koji će učiniti adekvatnu logopedsku obradu te pomoći djetetu.

Ako imate dijete predškolskog uzrasta, a nema razvijenu glasovnu i slogovnu analizu i sintezu (što znači da ako se djetetu kaže da spoji K-O-S-A, u riječ KOSA, a to ne može, ili ako mora rastaviti riječ na glasove, a to mu teško ide) treba poraditi na tome. Dijete također vjerojatno ima slabije razvijen fonematski sluh (što znači da slabije percipira glasove unutar riječi - bilo da se radi o početku, sredini ili zadnjem glasu u riječi). Dijete nadalje mora biti grafomotorički spremno (treba imati pravilan hvat olovke, precrtati zadane zadatke - vizualna percepcija), znati pojam broja te prostornih odnosa i odnosa lijevo - desno kako spram drugih, tako i na sebi. Što se tiče izgovora glasova, svi glasovi u hrvatskom jeziku trebaju biti korektno artikulirani, jer u protivnom ako dijete krivo izgovara koji glas, krivo će ga i napisati. Ukoliko dijete ima bilo kakvu od navedenih poteškoća, trebali biste se javiti na logopedsku obradu kao bi se točno utvrdila poteškoća koju dijete ima.


Mamino sunce

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

BLOG: Povjerenje između roditelja i djeteta
Što je to točno povjerenje između roditelja i djeteta i zašto je to važno za djetetov zdravi razvoj? Saznajte u ovom čla...
9
BLOG: Razumijevanje tuđeg mišljenja
Da li vam se ikad dogodilo da ste s nekim razgovarali o situaciji na koju ste vaš sugovornik i vi imali potpuno drugačij...
8
BLOG: Obitelj je tim u kojem učimo jedni o...
Svanuo je novi dan i novi odgojni izazov. Moje je dijete ostalo samo samnom to popodne te sam odlučila kako je to izvrst...
5
Kašica od banana s plazmom i kravljim sirom
Vrlo jednostavna priprema za odličan obrok!
5





Anketa

Vježbanje
anuska08

Da li se bavite tjelovježbom?

Da, više od 3 puta tjedno vježbam (11%)

Da, 1-2 puta tjedno vježbam (4%)

Vježbam kad stignem (19%)

Ne vježbam (67%)


Broj svih glasova: 199

Hvala na glasovima. Glasovala/glasovao si već na svim aktualnim anketama. Možeš napraviti svoju anketu!

Oznake

Sve najbolje!

Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan:

Čestitamo!