|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

BLOG: Otvorena pitanja u komunikaciji s djecom?

Maja Ružić, 31.5.2021
Zašto postavljati pitanja otvorenog tipa u komunikaciji s djecom, što su, zašto su važna i kako ih postavljati, saznajte u još jednom blogu Maje Ružić …

image
Pokušajte što češće koristiti otvorena pitanja u komunikaciji s djecom (Image by Pixabay)
/11


“Što ste u školi radili?”

 Odgovor obično zvuči: “Ništa.”

 

Koliko ste puta pitali svoje dijete takvo pitanje i dobili upravo takav odgovor?

 

Sa sinom, koji još ide u vrtić, tom sam rješenju problema doskočila tako što sam ga počela ispitivati “Čime si se u vrtiću danas igrao?” jer iz njegove perspektive, on tamo ništa nije “radio“, on se samo “igrao” nesvjestan da je pritom usvojio vještine suradnje i komuniciranja s djecom i odraslima, vještine demokratskog, kritičkog i kreativnog razmišljanja, vještine rješavanja problema, samostalnost, samopouzdanje i još mnoštvo znanja koje će ga pripremiti za život kad ode u školu.

 

KAKO USPJEŠNO SAZNATI ŠTO SU NAŠI MALENI RADILI U VRIJEME KOJE NISMO PROVELI ZAJEDNO?

 

U svakodnevnoj komunikaciji postoje dvije vrste pitanja kojih najčešće nismo ni svjesni. Postoje pitanja na koja dobijemo odgovor “Da” ili “Ne” i to su pitanja zatvorenog tipa i postoje pitanja otvorenog tipa koja sugovorniku ne dopuštaju da odgovori sa “Da” ili “Ne”. Koristeći takva pitanja sugovornik vam mora dati objašnjenje svojih misli.

 

To je jedna od stvari koje studenti Učiteljskog fakulteta i svih ustanova koje uključuju rad sa djecom i odraslima uče kao dio osnove za rad.

 

KAKO KORISTITI TA PITANJA?

Za početak se pripremite na to da zaista želite čuti što dijete ima za reći, uzmite si vremena.

 

Sa zanimanjem poslušajte što vam ono govori pa će ga već vaše zanimanje i pažnja, potaknuti da vam ispričam što je doživjelo taj dan.

 

Ukoliko prvi put i ne kaže nešto posebno, kad sljedeći put vidi da vas to iskreno zanima i da vam je važno čuti što ima za reći, velika je šansa da će se zbog toga potruditi da vam ispriča nešto zanimljivo o svom životu.

 

Ukoliko pitanja poput “S kim si se sve igrao danas?” ne poluče željeni odgovor, možete drukčije oblikovati pitanje pa ća djetetu biti lakše shvatiti što od njega očekujete npr.

 

“Tko ti je najbolji prijatelj?”

“Da li si se danas igrao sa Markom?”

“Da li vam je odgojiteljica pokazala neku novu igru?”

“Što ste danas pričali u krugu?”

Što ste precizniji to čete više informacija moći čuti.

 

Najlakši pokazatelj kako zvuče pitanja otvorenog tipa je da pokušate predvidjeti da li vam dijete može na pitanje odgovoriti sa “Da” ili “Ne” prije nego postavite pitanje.

 

ŠTO PRAKSA KAŽE O OTVORENIM PITANJIMA U KOMUNIKACIJI S DJECOM?

 

OTVORENO PITANJE “IZBOR”

Praksa je pokazala da ukoliko djetetu postavimo pitanje tako da ima izbor u odgovoru, onda i dobijemo njegovo iskreno mišljenje kojeg inače ne bi mogli dobiti npr.

 

“Želiš li se igrati sa Sarom ili Korinom?”

“Želiš li bojati bojicama ili temperom?”

“Koja ti je draža igra – slaganje slagalica ili plesanje sa prijateljima?”

“Koju ćemo brojalicu koristiti “En den dore” ili “En ten tini”?”


 

OTVORENO PITANJE “OKIDAČ”

Postoje i pitanja koja se zovu “Okidači” čime djecu potičemo da dodatno govore o onome što ih zanima npr.

 

“Stvarno?”

“Pričaj mi kako je to bilo?”

“Oh?”

“A što je to bilo?”

“Kako je to izgledalo?”

ili jednostavno “Da?”


 

OTVORENO PITANJE “NASTAVAK REČENICE”

Od završetka rečenice možete stvoriti pitanje koje će dijete potaknuti na daljnju komunikaciju. Npr.

 

“Za ručak je bilo moje omiljeno jelo.” “Tvoje omiljeno jelo?” “Da, pohano meso.”

“U dvorištu sam se igrao sa Ivanom.” “Igrao si se sa Ivanom? Čega ste se igrali?”

 

Osluškujte dijete i pokušajte saznati što vam još nije reklo o temi o kojoj razgovarate. Neki put moramo koristiti vještinu čitanja između redaka kako bi saznali nešto novo o svom djetetu i bolje ga upoznali.

 

A sad mi recite hoćete li s djetetom razgovarati zbog čega mu je bilo teško složiti toranj od kockica ili čime se najviše voli igrati kad ste zajedno?

 

Uživajte u zdravoj komunikaciji! Ako vam se svidio ovaj članak, ne zaboravite lajkati, pratiti i dijeliti!

 


 

 

Maja Ružić

 

Maja Ružić  - u svojoj je dugogodišnjoj praksi otkrila da je zdrava komunikacija osnova za razvoj zdrave, mlade osobe i da su pitanja otvorenog tipa velika pomoć roditeljima koja mogu koristiti kao kompas u usmjeravanju komunikacije ka pozitivnim i zdravim odnosima s djecom. Takva vam komunikacija ne pomaže samo u odgoju djece predškolske dobi već je i velika pomoć u stvaranja ugodnog suživota s djecom tinejđerske dobi. Više o zdravoj komunikaciji možete pročitati na njenom blogu “Just flow” u kategoriji “Ritam zdrave komunikacije” 

Slijedite me na društvenim mrežama:

 

Instagram

 

Pinterest

 

Facebook

 

YouTube

 

 

 

 

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kako se obraniti od nasilnika?
Roditelji često pitaju kako da nauče svoje dijete da se obrani od nasilnika?
4
25 ideja za nezaboravno Valentinovo u dvoje
Želite svojoj boljoj polovici poklonili nešto drugačije na ovaj dan zaljubljenih? Priuštite jedno drugom nešto posebno i...
3
BLOG: Imam jednu kritiku – što ću s njom?
Jedan od najvećih skrivenih problema u odnosu roditelj/dijete jetaj da roditelji često imaju prevelika očekivanja od dje...
3
Priprema imuniteta za novu školsku godinu
Mališanima česte prehlade, viroze i gripe, koje nisu nepoznanica na školskim hodnicima, nikako ne olakšavaju izvršavanje...
3





Anketa

tvrdnje o dojenju
njanja

smatrate li da su sve tvrdnje o dojenju istinite?

naravno (47%)

ne, puno teza ne drži vodu (53%)


Broj svih glasova: 72

Hvala na glasovima. Glasovala/glasovao si već na svim aktualnim anketama. Možeš napraviti svoju anketu!

Oznake

Sve najbolje!

Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan:

Čestitamo!