|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
Prehrana malog i predškolskog djeteta ima značajan utjecaj na rast i razvoj, te na njegovo zdravlje.

image
/11


Savjeti roditeljima:

-  Prehrana malog i predškolskog djeteta ima značajan utjecaj na rast i razvoj, te na njegovo zdravlje.
-  Što ranije počne jesti samo, prije će se uključiti u obiteljske obroke.
-  Nakon prve godine života više ne upotrebljavati bočicu.
-  Prijelaz s dojenačke prehrane treba biti postepen.
-  U doba malog djeteta stječu se prehrambene navike za cijeli život.
-  Važan je ritam i jelovnik hranjenja jer se on prenosi dalje u život.
-  Način prehrane obitelji prenosi se na dijete – izlaženje bez doručka ujutro je nedozvoljivo.
- Važna je raznolika prehrana.

Glavna briga roditelja:

1.  Zdrava prehrana – ona koja omogućuje normalan rast.

2.  Piramida zdrave prehrane:

I kat: riža, kukuruz, ječam, kruh od punog zrna ili crni kruh, krumpir, tjestenina;
II kat: voće i korjenasto i lisnato povrće;
III kat: mlijeko i mliječni proizvodi, riba, meso. Zamjene (kikiriki – ne prije 3. godine, maslac, grahorice);

Vrh piramide:
masnoće – masnoće biljnog porijekla
vlaknasta hrana – jestivi dio biljne hrane:
-  to je celuloza – sastavni dio stabljike biljaka, voća, žitarica (psilijum, zob), povrća.
-  glavni izvor posije, mekinje, neljušteno zrno nekih žitarica (pšenica, riža) – reguliraju volumen, konzistenciju i pasažu stolice, poboljšavaju resorpciju vode i elektrolita u debelom crijevu, poboljšavaju apsorpciju hranjivih sastojaka, produljuju vrijeme probave, smanjuju serumski kolesterol.
-  rafinirane šećere u koje spada bijeli kruh (škrob) treba izbjegavati!

 

Predškolsko dijete treba imati dnevno:

-  jedan obrok mesa ili zamjena
-  dva obroka mliječnih proizvoda,voća i povrća
-  četiri porcije žitarica

Primjer dobro odabrane prehrane za dijete od 1-3 godine:

- mlijeko kao napitak ili u hrani 2-3 šalice dnevno (oko ½ do ¾ l )
-  jaja samo 2-3 puta tjedno
- krumpir, krupica, riža, rezanci, špageti- jednom dnevno
- drugo kuhano povrće (zeleno lisnato) 1-2 puta dnevno
- sirovo voće - jednom dnevno (1 srednje velika banana ili 1/3 žlice soka od južnog voća, ili 1 šalica soka od rajčice)
- ostalo voće (jabuke, kruške, marelice, šljive) – jednom dnevno? kruh od neprerađenog brašna 3x dnevno ½ do 1 kriške
- neprerađene žitarice (integralna riža, proso, ječam, pšenica…) jednom dnevno 2 žlice kuhanih ili 1/3 šalice
- u jednom obroku lako probavljivo meso (piletina, puretina, zečevina, janjetina)
-  riba jedan do dva puta tjedno
- prehrana je indeks zdravlja koji se kod djece može procijeniti praćenjem rasta  i  razvoj djeteta.

Važni pokazatelji zdrave prehrane:

-  fizička kondicija
- duševna svježina
- otpornost prema zaraznim bolestima
- stvaranje zdravog potomstva
- puna radna sposobnost

Još važno!

- ne davati mineralne vode djetetu
- žeđ gasiti vodom, a ne voćnim sokovima
- pravilno hraneći svoju djecu spriječit će te neke bolesti kod vašeg djeteta u srednjoj životnoj dobi (povišeni tlak, debljina, šećerna bolest, ateroskleroza i druge)
- važni su zajednički obroci s cijelom obitelji zbog socijalizacije djeteta  i pojma o vlastitom JA
- hrana mora biti raznolika – različitog okusa, mirisa i boje
- hrana ne smije biti nagrada, a niti kazna za željeno ili neželjeno ponašanje
- ne dodavati previše soli

HRVATSKO DRUŠTVO ZA PREVENTIVNU I SOCIJALNU PEDIJATRIJU
24 NOVE NAJ, NAJ COOL STIKEEZ FIGURICE U L...
Motivirajte klince na zdraviju prehranu pomoću Stikeeza iz Lidla
4
Učenje djeteta kontroli sfinktera
Djetetovo stjecanje kontrole nad mokrenjem i stolicom veliki je izazov i za dijete i za roditelje.
3
Kašica od banana s plazmom i kravljim sirom
Vrlo jednostavna priprema za odličan obrok!
3
Trostruki užitak!
Ne znate koje bi kolače pekli za Božić? Trostruki užitak je jedan od boljih izbora!
3


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




Anketa

voda
Ella27

Koju vodu dajete bebana za piti?

običnu vodu sa slavine (48%)

prokuhanu običinu vodu sa slavine (34%)

kupljenu flaširanu vodu ( npr Hipp ) (18%)


Broj svih glasova: 44

Hvala na glasovima. Glasovala/glasovao si već na svim aktualnim anketama. Možeš napraviti svoju anketu!

Oznake

Sve najbolje!

Nekoliko korisnica i korisnika koji danas slave rođendan:

Čestitamo!