|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
Prema definiciji višestruke darovitosti, darovita su i talentirana ona djeca koja su od stručne osobe identificirana kao naročito sposobna za velika postignuća, koja bi mogla realizirati svoje mogućnosti i ostvariti maksimalan doprinos za sebe i za društvo.

image
/11



Što je darovitost  


Govoreći o darovitosti, glavno je pitanje što je zapravo darovitost?


Ne postoji jedan odgovor, već različiti odgovori koji razmatraju mnogobrojne uvjete, kao što su vrijeme njenog javljanja, karakteristike ponašanja ili predviđanje budućeg ponašanja (stvaralaštvo – potencijalna darovitost), vrsta ponašanja (opće sposobnosti – specifične sposobnosti) itd.


Prema definiciji višestruke darovitosti, darovita su i talentirana ona djeca koja su od stručne osobe identificirana kao naročito sposobna za velika postignuća, koja bi mogla realizirati svoje mogućnosti i ostvariti maksimalan doprinos za sebe i za društvo. Među djecu koja su sposobna za visoka postignuća pripadaju ona koja pokazuju postignuće ili potencijalnu sposobnost u sljedećim područjima (pojedinačno ili u kombinaciji):


  1. opća intelektualna sposobnost,
  2. specifične sposobnosti za pojedino znanstveno područje,
  3. kreativno i produktivno mišljenje,
  4. sposobnosti rukovođenja,
  5. specifične sposobnosti za pojedino umjetničko područje,
  6. psihomotorne sposobnosti (ples, sport itd.).



Prepoznavanje darovitosti


Od specifičnih «obrazovnih» postupaka čini se da su najefikasniji:

  • čitanje: često čitanje djetetu, zajedničko čitanje i zajedničko traženje informacija iz knjiga, časopisa, mapa, novina; upoznavanje s knjigama kao izvorima informacija; omogućavanje dostupa knjigama;
  • razgovor: odgovaranje na pitanja (uz povremeno zajedničko traženje odgovora iz različitih izvora), uključivanje djece u konverzaciju odraslih za vrijeme zajedničkih obroka, aktivnosti i sl.; aktivno širenje dječjeg rječnika: pronalaženje smisla, značenja, primjera u imenima stvari i akcija, traženje sinonima; izgrađivanje kvalitetnih pojmova kod djece;
  • zajedničke aktivnosti: odlaženje u kino, kazalište, izložbe, zoološki vrt, muzeje, sportske priredbe – uz razgovor, komentiranje i reproduciranje doživljaja nakon povratka kući; započinjanje nove aktivnosti na osnovi razrade doživljenog i sl.


Također, efikasni roditeljski angažman nije sama količina zajednički provedenog vremena, nego stil. Osnovni stil podučavanja, koji je karakterističan za roditelje darovite djece, jest stavljanje težišta na inicijativu i aktivnost djeteta (primjer: postepeno učenje čitanja).


Uočavanje znakova sposobnosti najznačajnija je početna stepenica u brizi za razvoj darovitih, a tu možemo razlikovati nekoliko oblika ili stupnjeva angažiranosti okoline koji imaju različite utjecaje na razvoj darovitosti.


  1. Opažanje znakova darovitosti započinju roditelji, već u prvoj godini života. Oni kod svog djeteta mogu opaziti da naročito živahno reagira na neke karakteristike okoline (zvuk, boju, oblik, socijalne situacije).
  2. Prepoznavanje znakova darovitosti pretpostavlja prevođenje znakova mogućih visokih sposobnosti u signale za akciju. «bavljenje» djetetom, sustavno i planirano, obogaćivanje dječjeg iskustva te organiziranje sve složenijih obrazovnih situacija u skladu s rastućim mogućnostima djeteta.
  3. Identifikacija je stručno utvrđivanje da li su opaženi i prepoznati signali doista znakovi razvijenije sposobnosti. 
  4. Označavanje ili etiketiranje obično je popratna posljedica identifikacije, jer identifikacijom utvrđena karakteristika («darovit» ili «nedarovit») svrstava pojedinca u jednu od kategorija stereotipnih karakteristika. 


Do sada smo najveću ulogu pri stvaranju darovitog pojedinca pripisivali okolini. Međutim, uloga samog djeteta nedovoljno se razumije pa se zbog toga i neopravdano zanemaruje.


Za prepoznavanje i razvijanje darovitosti za određena područja važna je prije svega obitelj, a da ne spominjemo neosporno najvažniju ulogu škole, tj. učitelja koji će takvo dijete prepoznati i znati na koji način raditi s njime i dalje razvijati tu darovitost. Iako je glede brige o darovitoj djeci zakonski sve uređeno, u stvarnosti to ne funkcionira. U praksi nema programa odgoja i obrazovanja kojim bi se sustavno djelovalo i radilo s nadarenom djecom, od predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola pa sve do fakulteta. U nekim zapadnim zemljama roditelje educiraju da prate svoje darovito dijete, kod nas se nešto počelo raditi na edukaciji odgojno - obrazovnih djelatnika razvojem HNOS-a ali to je na zalost jos uvijek u povojima.



Autizam - tumačenje autističnog ponašanja
Koje su posebnosti autizma i s kojim se izazovima u ponašanju i osjetilnom razvoju suočavaju djeca i odrasli s dijagnozo...
4
dm šalje poruke ljubavi na adrese vaših vo...
dm je povodom Dana ljubavi u svim prodavaonicama omogućio svim svojim kupcima da izraze svoje najljepše osjećaje prema v...
4
Artikulacijske poteškoće, dislalija ili kr...
Poremećaj izgovora glasova kod djece jedan je od najčešćih razloga zbog kojega roditelji traže pomoć logopeda.
3
Hvat i govor
U razvoju motorike mora biti potpuno usvojena jedna faza, tj. prethodna u nizu da bi se naredna mogla pravilno razvijati...
3


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




Anketa

vitamini,omega,prenatal,pregnatal... u trudnoci
INES88

dali uzimate navedno u trudnoci? GINEKOLOG MI ZAPEO ZA UZIMANJE TIH DODATAKA,A PROSLE DVIJE TRUDNOCE NISAM UZIMALA PA JE SVE BILO OK!

DA (85%)

NE (15%)


Broj svih glasova: 73

Hvala na glasovima. Glasovala/glasovao si već na svim aktualnim anketama. Možeš napraviti svoju anketu!

Oznake

Sve najbolje!