kakamama u 17:33
Alternativne metode u vrtićima
Ana Metikoš (Anne), 4.5.2010REGGIO PEDAGOGIJA
Reggio pedagogija je razvijena je u Italiji. Veću pozornost u svijetu privukla je kreativnošću i orginalnošću dječjih likovnih radova u Stockholmu 1938.g.
Kod djece se razvija aktivno učenje (pušta se djetetu da do rješenja dođe samo), sposobnost opažanja, kreativnost, samostalnost. Program je otvoren, dakle određuju ga djeca istaživajući, odgojitelji i roditelji.
U sobama gdje djeca borave nalazi se mnoštvo ogledala (obična i iskrivljena) kako bi djeca pozornije sagledala sebe i svijet oko sebe. Značajnu ulogu igraju i lutke bitne za socio-emocionalni razvoj djeteta.
Odgojitelji kroz projekte djecu nježno navode do rješenja problema što dovodi do dječjeg intenzivnog emocionalnog sudjelovanja i rezultatira neslučenim likovnim, verbalnim i izražajnim sposobnostima.
KORAK PO KORAK
Metoda Korak po korak ostvaruje se u hrvatskim vrtićima i školama od 1994. godine.
Ovu metodu obilježava poticanje djeteta da rješi problem samo (individualizacija), da samostalno bira aktivnost (pažljivim planiranjem prostora djeca se potiču na istraživanje i učenje pokušavajući svakom djetetu pristupiti na način koji je njemu blizak) i rad sa roditeljima kao primarnim odgojiteljima i njihovo uključivanje u program.
Kod djece se razvija samostalnost, kritika prema svom radu, istraživanje.
WALDORF KONCEPCIJA
Osnivač Waldorf koncepcije je Rudolf Steiner.
Srž ove koncepcije je život sa prirodom, od prirode, u prirodi. Materijali i igračke kojima se djeca igraju su neoblikovani prirodni materijali.
Kod djece se razvijaju perceptivne sposobnosti, dječje doživljavanje i umjetničko izražavanja. Razvija se kod djece osjećaj za vlastitu nacionalnost, povijest, tradiciju i običaje njegovog, ali i drugih naroda.
Bitno je poštovanje i razvoj dječje duhovnost kroz razne vjerske obrede, sobu za tišinu.
Poštuje se dječji ritam učenja i otkrivanja i ne nameće mu se odgojni plan i program. U svijetu, a i kod nas, postoje Waldorf vrtiči i škole.
MONTESSORI KONCEPCIJA
Osnivač Montessori koncepcije je Maria Montessori, prva liječnica u Italiji. Njena specijalizacija nakon medicinskog fakulteta bio je rad sa djecom sa posebnim potrebama. Izradila je poseban didaktički materijal kojim je kroz igru pomagala djeci da razviju vještine, osjetila i postanu samostalnija. Nakon dobrih rezultata dala je taj materijal «zdravoj djeci» koja su također pokazivala znatni razvoj vještina. U istraživanju kroz materijale prati se dječji ritam. To je razlog zašto je Montessori metoda uspješna kod djece bilo da ona imaju posebne potrebe ili su nadprosječno inteligentna.
Taj didaktički materijal i novi materijali koji su rađeni po Montessori principu koriste se još i danas u Montessori vrtičima i školama. Materijali se dijele na: Praktični život, Razvoj senzomotorike, Jezik, Matematiku i Kozmički odgoj.
Krilatica Montessori pedagogije je:»Pomozi mi da učinim sam».
Izvori: www.geocities.com/karmensadaic/, www.korakpokorak.hr/default.asp?intro=skip, www.waldorf-rijeka.hr/, www.montessori-skola.hr/hr/montessori.htm
Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:
Govorite djetetu kada ga kupate, hranite i odijevate. Govorite što radite, kuda idete, što ćete raditi kada dođete na to... 4
Masaža je savršen način da se povežete s bebom, pružite joj osjećaj sigurnosti i zaštite, te je divan način kojim neposr... 3
Da ima roditelja koji svojoj djeci vole davati neobična, smiješna, čak i apsurdna imena, to već znamo, no znate li koja ... 2
Od hranjenja do hvatanja ritma spavanja i suočavanja s gostima,navikavanja na život s novom bebicom,sve to moglo bi biti... 2