cookie-img

Web stranica upotrebljava kolačiće

Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe.

Zaštitite i osnažite svoj i bebin koštani sistem

Kalcij i vitamin D u ishrani za zdrav koštani sistem

Zaštitite i osnažite svoj i bebin koštani sistem

Zašto kalcij?

 

Kalcij je najzastupljeniji mineral u ljudskom organizmu. Skoro cjelokupna količina (99%) kalcija nalazi se u kostima. Dovoljna količina kalcija neophodna je za pravilno formiranje i odgovarajuću jačinu kostiju i zuba kod bebe, ali i za pravilan rad srca, nervnih i mišićnih ćelija. Unos odgovarajuće količine kalcija spriječava nastanak visokog krvnog pritiska kod trudnice. Nedovoljan unos kalcija u trudnoći može dovesti do nepravilnog razvoja kostiju bebe, kao i usporenog rasta bebe.

 

Koliko kalcija ?

 

Da biste unijeli dovoljnu količinu kalcija, trudnicama se preporučuje unos od 1000 mg dnevno. To je količina kalcija koju dnevno treba unijeti i svaka odrasla osoba. Povećanje doze u trudnoći nije potrebno jer organizam trudnice bolje apsorbira kalcij iz hrane i tako zadovoljava povećane potrebe. Nakon porođaja, apsorpcija kalcija se smanjuje i vraća na normalne vrijednosti. Ukoliko trudnica ne unosi dovoljnu količinu kalcija dolazi do oslobađanja kalcija iz njenih kostiju što dovodi do smanjenja gustine i slabljenja kostiju majke i može ugroziti njen koštani sistem u budućnosti.

 

PROČITAJTE JOŠ: Vitamin D umanjuje simptome zimskog AD-a

 

Najbolji izvori kalcija su mlijeko, mlječni proizvodi i sl. Trudite se  koristiti obrano mlijeko, sir i jogurt. Oni priskrbljuju više kalcija od punomasnih namirnica. Dovoljnu količinu kalcija unijet ćete ako npr. popijete dvije šalice jogurta.

 

Zašto vitamin D?

 

Pored kalcija, podjednako važan vitamin za pravilan razvoj i dovoljnu jačinu kostiju bebe je vitamin D. Ovaj vitamin regulira potreban nivo kalcija u organizmu. Nedovoljan unos vitamina D može dovesti do rahitisa (krivljenja kostiju) kod novorođenčadi.

 

Vitamin D se proizvodi u našoj koži kada smo izloženi sunčevim zrakama. Pokušajte što više vremena provodite na zraku, posebno kada je vrijeme sunčano. Pored toga, vitamin D se nalazi i u nekim namirnicama, npr. žumanjku jajeta, ribi (posebno lososu), mlijeku. Svakodnevna ishrana treba sadržavati spomenute namirnice čime se opskrbljava dovoljna količina vitamina D za pravilan razvoj kostiju i zuba Vaše bebe.

 

PROČITAJTE JOŠ: Zašto je važan vitamin D u trudnoći?

 

Oprez!

 

Osobama koje imaju kamen u bubregu ne savjetuje se povećan unos kalcija u trudnoći.

 

Ne preporučuje se uzimanje velikih količina vitamina D (preko 50 mcg), jer tada može doći do neželjenih efekata kao što su mučnina, glavobolja, gubitak apetita, kao i do velikog povećanja nivoa kalcija u krvi.

 

Dipl. farm. spec. Marina Odalović

Zadnji članci

article-img

Zadnje teme s foruma

message-img