cookie-img

Web stranica upotrebljava kolačiće

Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe.

Intervju: dr Jelena Rašula, direktor Ringeraje.rs

Svi smo mi odrastali u sklopu obitelji i pitali naše majke i bake o tome kako odrastaju naša djeca, a doba interneta nudi nam mogućnost da pitamo struku a i druge roditelje koji su u sličnoj situaciji o tome što je najbolje za našu djecu..

Intervju: dr Jelena Rašula, direktor Ringeraje.rs

 

Kada je započela vaša priča sa Ringerajom i kojim spletom okolnosti?

Za portal Ringaraja.net u Sloveniji znala sam godinama ali nikada nisam osjećala potrebu da postanem član. Mislila sam da je to klasični portal za trudnice, i ništa više od toga. Tamo sam, čim sam saznala da sam trudna, napisala svoju prvu objavu. Bilo je to 2006. godine, u prosincu, kada su mi potvrdili da pod mojim srcem kucaju dva srca, manja od zrna riže. Zatrudnjela sam sa blizancima.

Ubrzo sam shvatila da je Ringaraja mnogo više od portala za trudnice i da ga posjećuju korisnici sa raznovrsnim profilima. Na portalu sam mogla naći sve od recepta za piletinu sa kikirikijem do upute kako promijeniti slavinu. A da ne pričam o sadržajima za trudnice i kalendaru trudnoće - sve to me je zaista fasciniralo ...

U početku 2008. godine srela sam se sa mojim dobrim prijateljem Jakom Lindičem koji je ujedno i direktor kompanije Danu d.o.o Slovenija - vlasnika Ringerajinih portala u Europi. Ćaskali smo o raznim stvarima dok od jednom nije pala ideja: Ringeraja se širi u Srbiju. U svibnju 2008. godine pokrenuli smo portal Ringeraja.rs i tako je počela ta priča ... 


Čitajući vaše tekstove kao korisnica Ringeraje.rs, došla sam do zaključka da ste napustili vaš redovni posao da bi se u potpunosti posvetili Ringeraje. Što vas je navelo na to?

Tako je. Bila je to veoma osobna i teška odluka. Zaposlena sam bila u dobroj državnoj instituciji na mjestu vođe informatike. Nije mi bilo na kraj pameti da ikada ostavim taj posao, jer sam radila u struci i na poziciji koja je osiguravala sigurnu budućnost i financijsku stabilnost za moju obitelj. Vremenom sam shvatila da je mnogo ljepše napraviti nešto za sebe i doprinijeti obitelji na taj način. Buditi se sretan. Raditi nešto što je tvoj hobi, a ne posao, i radovati se svakom danu. Muž me je podržao pri promjeni posla i komentirala sam: "Pa meni će biti POSAO da brinem za zajednicu. Pa to nije posao! To je moja strast!" I tako je odluka postala zaista jednostavna.

 

Živite u Sloveniji. Kako ste uspostavili tako usjpešnu koordinaciju posla na portalu Ringeraja.rs? Da li često putujete u Srbiju?

Moram da priznam da je to bio izazov svoje vrste. Činjenica da sam se u 2007. porodila nije mi omogućavala da baš često putujem u Srbiju pa sam bila primorana da poslije isteka porodiljnog organiziram posao od kuće. Ja uvijek kažem da sam već rođena kao dijete interneta iako tada još nije postojao, pa mi je najlakše bilo potražiti suradnike, a i prelaziti druge prepreke na taj način.

Što se tiče foruma, uvijek sam pronalazila moderatore na portalu. Iz daljine sam promatrala tko mi se dopada, i kada je naišla prava prilika, dogovorili smo se za suradnju. U rujnu 2009. godine registrirali smo kompaniju Danu media d.o.o. Beograd i koordinacija posla između suradnika u Srbiji i mene u Sloveniji dobila je potpuno drugačiji značaj. Početak je bio težak, ali sve to je mnogo olakšalo korištenje informacijske tehnologije. Pri organizaciji posla pomoglo mi je i nekoliko bliskih članica sa Ringeraje.rs, pa bi iskoristila ovu priliku da im zahvalim na pomoći i da im pošaljem jedan veliki poljubac.

 

Kako bi opisali vašu ulogu na Ringeraji?

Moja uloga na Ringeraji se mijenja iz dana u dan. U Sloveniji radim na strateškom razvoju, što bi u prijevodu značilo da znam sve male i velike tajne o tome kako će se Ringeraja razvijati u Europi, a i na lokalnoj razini.

U Srbiji moja je uloga opet dijeljena. Na portalu sam „velika mama“ koja ima zadnju riječ kada dolazi do novih sadržaja, ideja, a nekada i rješavanja konflikata. Brinem za to da našim korisnicima portal nudi raznovrstan i kvalitetan sadržaj i da osobe u koje imam povjerenja dobro rade svoj posao. U drugu ruku, kao direktor Danu Media d.o.o. brinem za to da su zaposlenici sretni i da vole obavljati posao koji rade, jer vjerujem da je to ključ uspjeha svake kompanije. Vjerujem u otvorenu komunikaciju i pokušavam naučiti ljude oko sebe da razgovaraju i traže nova inovativna rješenja.

 

Šta je ključno da bi jedan internet medij bio uspješan?

Uspješnost medija može se mjeriti na različite načine. Kvantitativne mjere kao što su broj registriranih korisnika, broj jedinstvenih posjetitelja u određenom razdoblju, broj otvorenih stranica i slične, govore nam o jednom aspektu uspješnosti medija. Takva uspješnost postiže se na više načina. Neki mediji ulažu sredstva u pretraživače i intenzivno oglašavanje da bi ubrzali rast svojih portala, dok smo mi do sada poticali rast Ringeraje na prirodan način, osiguravanjem kvalitetnih sadržaja i računajući na preporuke naših članova svojim prijateljima i poznanicima. Zato danas lako is ponosom možemo reći da smo najveći portal za roditelje i buduće roditelje u Srbiji, koji ima trenutno preko 18.300 registriranih članova. Mjesečno nas posjećuje preko 146.000 različitih posjetitelja koji otvore preko 1.080.000 stranica portala. To su zaista velike brojke ako ih usporedite sa tiražom nekih časopisa koji pišu o sličnim sadržajima.

Da se vratim na vaše pitanje - po mom mišljenju ključno je obratiti pažnju i na druge aspekte uspješnosti medija koje mjerimo ili možda samo promatramo kroz kvalitativne mjere. A te su po mom mišljenju veoma bitne, jer su odraz zadovoljstva naših korisnika i ogledalo za nas koje nam svaki dan odgovara na pitanje da li radimo prave stvari.

 

Kako mislite da Ringeraja utječe na zajednicu?

Ne bi željela pisati teorije o tome što mislim o utjecaju Ringeraje.rs na zajednicu u Srbiji a i šire. Ono što mogu reći je sljedeće: Ringerajina ekipa se zaista trudi da korisnicima ponudi sadržaje koji su za njih relevantni. Svi smo mi odrastali u sklopu obitelji i pitali naše majke i bake o tome kako odrastaju naša djeca, a doba interneta nudi nam mogućnost da pitamo struku a i druge roditelje koji su u sličnoj situaciji o tome što je trenutno, prema istraživanjima, najbolje za našu djecu.

Na našim forumima naći ćete nekolicinu tema u kojima korisnici zahvaljuju drugim korisnicima na pomoći, razmjenjuju mišljenja, preporuke, savjete a i kritike, kako bi jedni drugima pomogli da budu još bolji roditelji. Prijateljstvo Ringerajinih članova prelazi granice virtualnog, pa se ponekad članovi portala družimo i uživo, zagrlimo ljude koji se skrivaju iza avatara i povežemo naše obitelji prijateljstvom. Reportaže sa nekih naših susreta možete naći ovdje. Krajem prosinca održati ćemo i Ringerajinog Djeda Mraza u Novom Sadu i Beogradu gdje će se družiti naši roditelji sa svojom dječicom i primiti paketiće. Obradovati će nas osmjesi čak 40 djece!

 

Imate blizance, neka su vam živi i zdravi. Kako organizirati svoje aktivnosti da bi imali više vremena za njih?

Lagala bi da kažem da je lako. Biti roditelj blizancima je kao posebna misija tajnog agenta 007:). Čini se kao nemoguća misija ali s vremenom je savladaš na svoj, jedinstveni način.

 

Kako vidite Ringeraju.rs u 2011. godini?

Imamo divne planove za 2011. godinu ali ne bih Vam ih željela odati. Morat ćete biti strpljivi :)

 

I vi ste “krivac” za to što je Ringeraja.mk postigla toliki porast u tako kratko vrijeme. Da li ste zadovoljni sa tim što je do sada postignuto na Ringeraji.mk?

Jako sam sretna što makedonska Ringeraja tako lijepo raste. Za to je zaslužna Julijana koja je direktorica makedonske tvrtke. Imala je toliko povjerenja u mene da je znala da može osloniti na iskustvo koje smo stekli na srpski tržištu i dodala je malo svoje magije. Sada srpsko tržište puno može naučiti od makedonskog, tako da ruku u ruku koračamo zajedno kroz virtualni prostor. Pošto Ringeraja u Europi postoji u šest zemalja (Slovenija, Srbija, Makedonija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Italija), treba da učimo jedni od drugih i da se zajedno veselimo uspjesima pojedinog tržišta.

Zadnji članci

article-img

Zadnje teme s foruma

message-img