cookie-img

Web stranica upotrebljava kolačiće

Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe.

writing-img

Grupa terapija koje nam pomažu bolji napredak

clock-img

11.11.2011, 10:04

clock-img

mamicaa

pencil-img

945

Radna Terapija

Radna terapija je vještina pomaganja ljudima kako bi oni mogli obavljati svoje svakodnevne aktivnosti. Cilj radnog terapeuta je osposobiti i osnažiti pojedince do njihovih maksimalnih mogućnosti poštujući individualnost svake osobe, njezine želje i ciljeve. Radna terapija potiče samostalnost svih osoba uključenih u proces radne terapije, bilo da su oni djeca, roditelji djece kojima je potrebna pomoć radnog terapeuta, odraslih osoba kojima je narušena samostalnost kao i starijim osobama. Radni terapeut pomaže osobi pri obavljanju svakodnevnih aktivnosti analizirajući svaku aktivnost posebno, rastavljajući je u jednostavne sekvence, uočavajući gdje se nalazi problem. Problem se po završetku aktivnosti analizira s klijentom kako bi se upoznao s metodama i ciljevima terapije koja bi mogla pomoći u svladavanju

tog problema U radnoj terapiji se poštuje načelo kako je svaka terapijska aktivnost ujedno i analiza iste. Stoga se testiranje u radnoj terapiji provodi kroz svakodnevni rad s klijentom pri obavljanju uobičajnih aktivnosti vezanih uz karakter posla i pojedinih uloga koje se klijentu, kao i nama mjenjaju tijekom uobičajnog dana.
Obzirom da je cilj radne terapije što neovisnija osoba, RT ima utjecaja na život klijenta s MS jer gledajući osobu kao cjelinu, a ne samo njezin kognitivni ili motorički dio metodama RT nalazi načine kako poboljšati i/ili kompenzirati deficite koji se odnose na simtome MS, ne narušavajući pritom jedinstvo osobe. Svaka osoba s MS je različita stoga je nužno aktivno je uključiti u njezin vlastiti terapijski proces. Radni terapeut istražuje rješenja i savjetuje kako doći do cilja koristeći se kadkad i alternativnim načinima ako to znači uspješni dolazak do cilja.
Primjeri problema su različiti kod svake osobe i njihova važnost se razlikuje od osobe do osobe. Nekome veći problem predstavlja što nema sigurnost kad hoće izaći iz kuće i naći se na kavi s prijateljicama nego što nema sigurnost ulaska i izlaska iz kade. Važnost i složenost svake aktivnosti mora se objasniti klijentici/tu kako bi i ona/on mogla/o aktivno sudjelovati u RT procesu te istovremeno vidio/la razlog i važnost pravilno izvedenih koraka određene aktivnosti. Radni terapeut je stučnjak koji poštujući želje klijenta ipak mora postaviti realne ciljeve i prioritete koji bi se realizirali u kratkoročnom ili dugoročnom RT tretmanu.
Primjer ciljeva može biti poboljšanje funkcije u vještinama dnevnog života (oblačenje košulje ili pripremanje ručka za obitelj) ili povećanje vještina suočavanja sa svakodnevnim stresom učeći racionalno planirati aktivnosti kako bi sebi omogućili/la odmor između zadataka.
U bolnici radni terapeut bi trebao biti dio multi-disciplinarnog tima stučnjaka koji se bavi lječenjem osoba s MS. Radni terapeut trebao bi raditi i u zajednici (izvan bolnice) kako bi osobe kojima je pomoć zapravo i najpotrebnija kad nisu u bolnici mogle dobiti odgovarajuću terapiju tijekom boravka u bolnici. Terapeut u zajednici je najbolje upoznat sa zdravstvenim stanjem svojih klijenata te je važan čimbenik u terapijskom tretmanu. RT u zajednici savjetuje na praktične aspekte u terapiji kao što su adaptacije kod kuće ili specijalna pomagala koja osobu čine neovisnom od tuđe pomoći u svakodnevnom životu.

Što može napraviti radni terapeut?
-Savjetovati uređenje kuće po potrebama klijenta. Posebna oprema ne treba biti komplicirana, ali znatno olakšava život osobama pomažući im u izvršavanju cijelih zadataka kao što su oblačenje (košulje – ako osoba ne može više kopčati gumbe treba staviti kvačice “muško – žensko” ili patent zatvarač što je još jednostavnije od kvačica (najgore je pribjegnut širokim majcama koje se navlače bez muke uz minimalan mišićni rad), kupanje ili tuširanje (npr. duža spužva s osiguranjem za fiksaciju šake kako spužva ne bi ispala dok osoba masira teže dostupna mjesta), priprema jela (postoji veliki broj pomagala koja omogućuju samostalnost u kuhinji) ili vožnja.
-Izraditi fiksno ili dinamičko pomagalo koje bi omogučilo bolju funkciju šake
-Nakon analize kuće ukloniti opasne predmete ili ih osigurati/zaštiti kako bi se moguće ozljede svele na minimum.
-Poticati trening koji poboljšava mogućnost izvršavanja zadataka tijekom dana (npr. slikanje na platnu ili papiru ne samo d a poboljšava psihičko stanje klijenta nego je i dobra vježba za šminkanje kod žena. Izrada kolača je odlična vježba za koordinaciju pokreta i organizaciju prostora i vremena, kao i planski raspored rada i odmora, a ujedno i povećava osjećaj vrijednosti)
- Pomoći osobi u suočavanju s privremenim poremećajem vida i memorije
-Poticati aktivnosti koje izgrađuju samopoštovanje i vjeru u sebe (zajedničko druženje s dragim osobama, odlazak na kratke izlete…) Vazno je pronaći aktivnost koju osoba voli ili je uvijek voljela, a nije imala vremena za nju.

Radni terapeut koristi pristup usmjeren na pacijenta kao pojedinca, koristeći aktivnost kao medij, kako bi omogućila izvođenje:
- aktivnosti samozbrinjavanja,
- produktivnosti,
- aktivnosti slobodnog vremena

Glavni cilj je pomoći svakom pojedincu postizanje maksimalne neovisnosti i kvalitete života.
Osobe oboljele od Ms-a lako se umaraju, pa radna terapija stavlja naglasak na aktivnosti koje nastoje umanjiti posljedice umora:
- Korištenje kratkih, ali čestih odmora tijekom dana;
- Planiranje i organiziranje zadataka, radnog prostora, eliminiranje nepotrebnih koraka smanjit će napore i uštedjeti vrijeme i energiju;
- Pravilno rasporediti lakše i teže aktivnosti tijekom dana, teže aktivnosti obavljati u nekoliko faza između kojih moraju bit i periodi odmora;
- Za obavljanje svakog zadatka planirati dovoljno vremena;
- Napraviti dnevni, tjedni i mjesečni plan aktivnosti i sastanaka;
- Eliminirati aktivnosti koje nisu nužne 8npr. Suđe se ne mora bristai, već se može ostaviti da se samo ocijedi)
- Planirati većinu aktivnosti prije podne, jer u to doba imamo najviše nergije
- Izbjegavati rad pri visokim temperaturama, jer povećavaju zamaranje
- Stres može uzrokovati umor, stoga ga treba minimalizirati tehnikama relaksacije
- Ne oklijevati u traženju pomoći ako je nužna (od obitelji ili prijatelja)

TERAPIJSKE INTERVENCIJE KOD OSOBA OBOLJELIH OD MS-a UKLJUČUJU:

1.Aktivnosti samozbrinjavanja
- Osobna higijena
- Oblačenje
- Hranjenje
- Komunikacija

2.Produktivne aktivnosti
- Posao
- Održavanje kućanstva
- Adaptacija stana

3.Aktivnosti slobodnog vremena
Slobodno vrijeme može se opisati kao iskustvo slobodno odabranog sudjelovanja u bilo kojoj aktivnosti koju karakteriziraju: zadovoljstvo, uživanje, ispunjenje i kontrola.

Neke od kreativnih tehnika koje predlažemo osobama oboljelima od multiple skleroze su:
- Kaširanje
- Rad s glinom
- Oslikavanje stakla
- Izrađivanje nakita od FIMO-MASE za modeliranje
- Izrađivanje prigodnih ukrasa i čestitki, slikanje (rad s temperama, pastelama, gvašom...)

Posebna vrijednost radne terapije prepoznaje se u procjenjivanju osoba oboljelih od MS-a kroz aktivnosti njihovog svakodnevnog života i uočavanje problema u izvođenju aktivnosti i njihovom upotrebom kao terapijskog medija, radni terapeut djeluje na pacijentovo osamostaljivanje, zadovoljstvo, a time i na poboljšanje kvalitete života.

clock-img

11.11.2011, 10:05

clock-img

mamicaa

pencil-img

945

Terapijsko jahanje

Stabilna struktura programa terapijskog jahanja STABILNA...

  • jer je održiva,
  • donosi dobrobit u zajednici,
  • djeluje holistički na sve skupine korisnika - u terapiji i preventivi,
  • zajednica ju prepoznaje i prihvaća,
  • pruža potporu za opstanak i razvoj...
PEDAGOŠKO PREVENTIVI PROGRAM RAZVIJA
  • samopouzdanje
  • komunikacijske vještine
  • toleranciju
  • socijalne vještine
  • emocionalnu inteligenciju u skupini mladih bez invaliditeta (osnovna i srednja škola)
TERAPIJSKI PROGRAM OSTVARUJE
  • FIZIOTERAPIJSKE
    (relaks spazama, simetrija, balans, motorika...)
  • PSIHOTERAPIJSKE
    (samopouzdanje, motivacija, tolerancija)
  • SOCIOTERAPIJSKE CILJEVE
    (razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina)
  • ZA OSOBE S TJELESNIM I NETJELESNIM INVALIDITETOM
U sportsko natjecateljskim programima ostvaruje se potpuna reintegracija osoba s posebnim potrebama u standardne oblike življenja. U cjelini, program djeluje na zajednicu šireći pozitivan stav u odnosu na osobe s invaliditetom, promovirajući volonterski i humanitarni rad, razvijajući toleranciju, ali i aktivnu resocijalzaciju osoba s posebnim potrebama. U odnosu na skupine mladih u riziku, program djeluje na jačanje samosvjesti, razvija zajedništvo i empatijske vještine, uči prihvaćanju, potpori i pozitivnom stavu u susretu s životnim problemima.

clock-img

11.11.2011, 10:06

clock-img

mamicaa

pencil-img

945

Govorna terapija

Logopedija proučava govorne nedostatke i poteškoće, te nastoji pronaći napovoljnije načine za njihovo uklanjanje, dok je logoped osoba koja radi na prevenciji govornih poremećaja odnosno rehabiitaciji govora.
U konceptu rada ReAktiva centra najčešća potreba za djelovanjem logopeda je u procesu rehabilitacije neuroloških oštećenja ili poremećaja ( primjerice moždanog udara) kad je jedna najčešćih poslijedica afazija.

Što je afazija?
Afazija je govorno - jezični poremećaj uzrokovan oštećenjem mozga, odnosno njegove govorno dominantne hemisfere. Jedan od najčešćih uzroka je cerebrovaskularni inzult ( moždani udar ) uslijed kojeg dolazi do sužavanja ili začepljenja krvnih žila u mozgu, te prestanka opskrbe mozga krvlju. Kao posljedica toga dolazi do potpunog ili djelomičnog gubitka govora koji nastaje naglo, te čovjek ostaje bez uobičajene sposobnosti verbalnog sporazumijevanja s okolinom.

Postoji više tipova afazije, no najčešće se govori o slijedećima :
. Motorička ( ekspresivna ) afazija odnosi se na gubitak sposobnosti izgovaranja, iako je funkcija govornih organa očuvana.
. Senzorička ( receptivna ) afazija je poremećaj razumijevanja govora, iako je funkcija sluha očuvana.
. Najtežim oblikom smatra se globalna afazija kod koje je oštećeno razumijevanje govora i sam govor.

Dakle, afazija je poremećaj koji pogađa i ekspresivne i receptivne modalitete govora ( govor, razumijevanje, pisanje, čitanje ), te se njezini simptomi uočavaju u svima njima.
Simptomi afazije se ispoljavaju drugačije ovisno o tipu afazije i stupnju oštećenja, a oni su : teškoće u izgovoru, teškoće pronalaženja riječi, poremećaji jezičnog sustava ( narušena morfo - sintaktička sastavnica , pragmatički poremećaji), teškoće u razumijevanju govora, poremećaji čitanja i pisanja. Uz oštećenje govorno - jezičnih funkcija, može se javiti i oštećenje sposobnosti izvođenja matematičkih operacija, te poteškoće u spacio - temporalnoj orijentaciji.


Terapija afazije
Većini osoba potrebna je logopedska terapija u svrhu rehabilitacije jezičnih vještina, te nadopune komunikacijskih iskustava. Oporavak jezičnih vještina relativno je spor i dugotrajan proces. Mali broj ljudi ponovno stekne komunikacijsku razinu kakva je bila prije ozlijede.
Tijekom rada važna je suradnja logopeda s fizioterapeutom i neuropsihologom kao i ostalim medicinskim stručnjacima, kako bi se napravila najobjektivnija procjena stanja i plan terapije koji najbolje odgovara mogućnostima i potrebama osobe s afazijom.

Ciljevi terapije afazija:
Poboljšanje govorno - jezičnih sposobnosti osobe s afazijom
- usmjeravanjem na preostale, očuvane jezične sposobnosti ;
- vraćanjem izgubljenih sposobnosti ;
- kompenziranjem jezičnih teškoća ;
- učenjem novih metoda komunikacije : gesta, crtež
- uključivanjem u životne situacije u kojima osoba
sama upravlja svojom svakodnevicom - odlazak u dućan,
restoran.

Marija Birer, prof. logopedije

clock-img

11.11.2011, 10:13

clock-img

mamicaa

pencil-img

945

Ovo su tri terapije koje mi koristimo i koje su se u našem slučaju pokazale jako učinkovite, imamo Radnu terapiju 2X tjedno, govornu terapiju 1X tjedno, i terapijsko jahanje u pratnji fizioterapeuta 2X tjedno.
45 min govorne i radne terapije je 15 kn
45 min jahanja je 65 kn
To je 175 kn tjedno.
Borimo se ali više ne možemo sami pa molimo za pomoć......
Tko želi pomoći može uplatiti na račun udruge Maloga Zmaja sa naznakom za STRUČNI RAD S TERAPEUTOM -mamicaa
Mali zmaj
Gjure Szaba 5, 10 000 Zagreb
ŽIRO RAČUN 2484008 - 1105567475 (RBA)

- model : 99
- poziv na broj : ili nista ili datum


clock-img

15.11.2011, 12:24

clock-img

Bebys

pencil-img

10225

a tu si stavila oprosti nisam vidjela...temu...

nadam se da ce biti bar 10 kn od svakoga to je super...user posted image user posted image user posted image user posted image

clock-img

17.11.2011, 09:35

clock-img

mamicaa

pencil-img

945

Jučer je na govornim vježbama bio jako pažljiv i lijepo je surađivao.....i bilo mi je jako drago, popodne smo išli na kontrolu za tetise i nažalost mora na još jednu operaciju spuštanja tetisa.... Sada tražim opciju da ostanem s njim u apartmanu, ali vidjeti ćemo hoće li nam to odobriti...

clock-img

19.01.2012, 11:30

clock-img

mamicaa

pencil-img

945

Tjekom zimskih praznika, imali smo govornu i radnu terapiju, sve se bilo okrenulo na blagdansko raspoloženje, tako da se radilo na grupnim aktivnostima i socijalizaciji.
Išli su u ZG u Kazalište gledati Šeherezadu i malac je doslovno uživao, smijao se.....
A ovaj tjedan krečemo ponovno s Vrtičem, terapijskim jahanjem i punom parom s govornom i radnom terapijom.....

clock-img

19.01.2012, 14:27

clock-img

pincirotvajler

pencil-img

12489

user posted image user posted image

_____________________________

"Ljubav je slijepa i zbog toga joj je tako izoštreno čulo dodira."

clock-img

20.01.2012, 10:26

clock-img

mamicaa

pencil-img

945

Danas je maleni u igraonici,pa ima radnu i nakon nje govornu terapiju.

Zadnji članci

article-img