cookie-img

Web stranica upotrebljava kolačiće

Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe.

Upitnik za roditelje o djetetovom razvoju

Svrha ovog upitnika je ispitati je li vaše dijete doseglo novi funkcionalni razvojni miljokaz.

Upitnik za roditelje o djetetovom razvoju

Svrha ovog upitnika je ispitati je li vaše dijete (od 3 do 48 mjeseci) doseglo novi funkcionalni razvojni miljokaz (v. članak o miljokazima razvoja). Dijete je svladalo miljokaz kada je odgovor "da" na sva pitanja u okviru tog miljokaza. Ako je barem na jedno pitanje odgovor "ne", dijete još nije u potpunosti svladalo miljokaz.

S 3 mjeseca (1. faza - usredotočivanje pažnje)
: Pokazuje li vaša beba zanimanje za stvari oko sebe gledanjem u nešto ili okretanjem prema zvuku?

S 5mjeseci (2. faza - uključivanje u odnose)
(postavite si pitanje iz prethodne kategorije plus sljedeće pitanje): Čini li vam se da je vaša beba sretna ili zadovoljna kada vidi vas i/ili druge bliske osobe: gleda i smiješi se, guguće ili maše ručicama pokazujući zadovoljstvo ili ushit?

S 9 mjeseci (3. faza - svrhovito ophođenje)
(postavite si sva pitanja iz prethodnih kategorija plus sljedeća pitanja): Je li beba u stanju pokazati što želi tako da pruža ručice prema nečem, pokazuje prstom, pruža ručice prema vama da je uzmite u naručje ili se namjerno glasa na određeni način? Reagira li vaša beba na ljude koji joj se obraćaju ili igraju s njom, na primjer, glasanjem, izrazima lica ili hotimičnim gestama (pruža ručice)?

S 14 do 18 mjeseci (4. faza -stvaranje lančića komunikacije, rješavanje problemskih situacija)
(postavite si sva pitanja iz prethodnih kategorija plus sljedeća pitanja): Je li vaš mališan (s 14 mjeseci) u stanju radnjama pokazati svoje potrebe ili želje, npr. primiti vas za ruku i krenuti prema nekom predmetu? Je li (s 18 mjeseci) u stanju stvarati složenije lančiće komunikacije, poput rješavanja problema i pokazivanje svojih želja? Na primjer, uzima vas za ruku i vodi prema hladnjaku, traži da ga otvorite ili otvara samo i zatim pokazuje određenu hranu ili piće koje želi (sok, mlijeko). Je li (s 18 mj.) sposoban za imitacije poput oponašanja vašeg glasanja, riječi ili gesta, unutar razigrane, spontane interakcije?

S 24 do 30 mjeseci (5. faza - ideje - riječi i simboli - za izražavanje namjera i osjećanja)
(postavite si sva pitanja iz prethodnih kategorija plus sljedeća pitanja): Reagirali vaš mališan (s 2 godine) na ljude riječima ili glasovnim sekvencama u kojima se vidi namjera da izgovori riječ? Je li (s 2 god.) u stanju oponašati poznate radnje u stilu pretvaranja, npr. hranjenje ili grljenje lutke? Je li (s 2 god.) u stanju iskazati neke osnovne potrebe jednom ili nekolicinom riječi, poput "sok", "daj", "pusa"? (Roditelj može prvi izgovoriti riječ.) Je li (s 2 god.) u stanju slijediti jednostavne upute od jednog koraka, poput "Lopta je tamo." ili "Daj mamici pusu." Je li vaš mališan (s 30 mjeseci) sudjelovati u interaktivnoj igri pretvaranja zajedno s odraslim ili drugim djetetom (hraniti lutke, čajanka za lutke, dr.)? Služi li se (s 30 mj.) idejama - riječima i simbolima - kako bi iskazao interes ili ushit ("Gle, auto!")? Služi li se vaše dijete simbolima - riječima, slikama, organiziranim igrama - dok se zabavlja nasamo ili s vršnjacima?

S 36 do 48 mjeseci (6. faza -stvaranje logičkih mostića između ideja)
(postavite si sva pitanja iz prethodnih kategorija plus sljedeća pitanja): Je li vaše dijete (s 36 mjeseci) u stanju riječima ili drugim simbolima (npr. slikama) iskazati da mu se nešto sviđa ili ne sviđa, poput "želim to" ili "ne želim"? Bavi li se (s 36 mj.) igrom pretvaranja u kojoj postoji smislen scenarij (npr. medvjedići idu u posjet baki i zatim svi zajedno ručaju u bakinoj kući)? Je li (s 36 mj.) u stanju početi objašnjavati svoje želje i potrebe. Na primjer: "Mama, van." "Što ćeš raditi vani?" "Igrati se." Može li vaše dijete (s 4 godine) objasniti zašto želi nešto (npr., "Zašto želiš soka?" "Žedan sam.")? Je li (s 4 god.) povremeno u stanju prikazati osjećanja kao razlog za određeno ponašanje ili želju (npr., "Ne želim ići tamo, jer me je strah.") Je li (s 4 god.) u stanju sudjelovati u interaktivnim dramskim igrama s vršnjacima i odraslima u kojima su brojni elementi logički povezani (npr. lutka ide u vrtić, igra se tamo, ruča i na povratku doma sreće slona)? Je li (s 4 god.) u stanju sudjelovati u logičkom razgovoru na razne teme od rasprava u odnosu na jelo i spavanja do pričanja o prijateljima i vrtiću?

Knjiga "Dijete s posebnim potrebama: Poticanje intelektualnog i emocionalnog razvoja", S. Greenspan i S. Wieder - u izdanju Ostvarenja, ožujak 2003.

Zadnji članci

article-img

Zadnje teme s foruma

message-img