cookie-img

Web stranica upotrebljava kolačiće

Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe.

Empatija

clock-img

4.5.2010

pencil-img

Ako dijete za svoje suosjećajno ponašanje biva pohvaljeno od odraslih, takvo će se ponašanje dalje razvijati. Empatično razumijevanje jedna je od najzrelijih strategija rješavanja sukoba i pretpostavka nenasilnog ponašanja.

Empatija

Mudrošću se kuća gradi, a razumijevanjem održava - finska poslovica. Što je empatija? Empatija je uživljavanje u emocionalna stanja druge osobe i razumijevanje njenog položaja na osnovu percipirane ili zamišljene situacije u kojoj se ta osoba nalazi. Sinonim za empatiju je komuniciranje sa razumijevanjem. Kad smo sigurni da nas drugi potpuno razumiju, da nas ne osuđuju za naše osjećaje i ne savjetuju da se osjećamo drugačije, doživljavamo prihvaćanje. Bezuvjetno prihvaćanje osobe bez osude i procjenjivanja osnova je empatije.

Kako razvijati empatiju


Ako dijete za svoje suosjećajno ponašanje biva pohvaljeno od odraslih, takvo će se ponašanje dalje razvijati. Empatično razumijevanje jedna je od najzrelijih strategija rješavanja sukoba i pretpostavka nenasilnog ponašanja (De Vito, 1985, prema Sullo, 1995).

Koraci u razvoju suosjećanja kod djece su sljedeći:

1. upoznavanje svojih osjećaja
2. iskazivanje svojih osjećaja
3. prepoznavanje osjećaja u druge djece ili odraslih
4. pokazivanje razumijevanja za osjećaje drugih.

Preporuke za roditelje

Ako dijete ima poteškoća u suosjećanju/preuzimanju uloge drugog potrebno mu je pomoći da lakše zamisli što doživljava druga osoba. U tu svrhu dijete može:

- nacrtati neki motiv iz priče, a zatim pokušati ispričati iz perspektive nekog od nacrtanih likova kako se osjeća i kako vidi situaciju.

- također se dijete može potaknuti na suosjećanje pitanjem kako bi se ti u takvoj situaciji osjećao ili osjećala (Sullo, 1995).

Više možete pročitati:

Pečnik, N. i Ajduković, M. (2002).  Nenasilno rješavanje sukoba.  Zagreb: Alinea
Sullo, R.A.. (1995).  Učite ih da budu sretni.  Zagreb:  Alinea

Tekst priredila: Rina Kotur

SAVJETOVALIŠTE TREŠNJEVKA
Centar za edukaciju i savjetovanje «Sunce»
Albaharijeva 2, Zagreb
01 383 78 73
www.ti-si-sunce.hr

Prijavi se i prati razvoj svog djeteta

Besplatne tjedne e-novosti koje detaljno prate razvoj tvog djeteta.

Tvoj email

Predviđeni datum poroda

calc-img

Izračunaj datum poroda

Zadnji članci

article-img

Zadnje teme s foruma

message-img