|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Dobra komunikacija u obitelji

RR, 27.5.2019
Premda savršene obitelji ne postoje, skladnost nije nedostižni ideal. Nesporazumi, nerazumijevanja, ljutnje i slično dio su svakog odnosa, no, u skladnim odnosima oni ne prevladavaju.
Ključne riječi:

image
/11


Premda smo svjesni toga koliko su vrijedni skladni odnosi u obitelji, ne uspijevmo ih postići. Često se baš prema najbližima ponašamo grubo, ne nalazimo vrijeme jedni za druge, međusobno se vrijeđamo i povređujemo na razne načine.


Premda savršene obitelji ne postoje, skladnost nije nedostižni ideal. Nesporazumi, nerazumijevanja, ljutnje i slično dio su svakog odnosa, no, u skladnim odnosima oni ne prevladavaju.


Na razne oblike komunikacije sa drugima dnevno trošimo jako puno svog vremena. Nažalost, uglavnom je riječ o nekvalitetnoj i neprimjerenoj komunikaciji.


Komunikolozi kažu da bismo se, kad dođe do nekog nesporazuma sa drugom stranom, trebali prvo zapitati – je li naš sugovornik uistinu razumio što smo željeli reći i gdje smo u svemu tome mi – naš dio (slika nikad nije crno-bijela). Ono što mi obično učinimo je svaljivanje krivnje na drugu stranu, napadanje kao obrana. Druga strana također se brani i napada i na kraju ne dolazi do konstruktivnog rješenja ili dogovora.


Uspješnu komunikaciju ne čini samo pravilan izbor riječi (osim kada je riječ o pisanoj komunikaciji. Upravo suprotno, riječi su ponekad jako malo važne u odnosu na ton glasa, izraz lica, geste (neverbalna komunikacija).


Važno je uključiti se, sudjelovati u osjećajima druge strane, aktivno slušati i tek potom reagirati. Važno je ‘spustiti’ se (ili ‘podići’) na razinu druge osobe i nastojati povezati se osjećajima.


Treba spremno prihvatiti i sukob i popratne osjećaje (bol, ponašanje) i poušati izjavu „Nemoguć si!“ zamijeniti sa „Ne sviđa mi se tvoje ponašanje.“. Na taj način ne kritiziramo osobu nego njeno ponašanje, ne potičemo drugu stranu da se brani i napada već ostavljamo prostor da se druga strana osjeća voljeno i onda kad pogriješi. Valja imati na umu da neprilagođeno ponašanje (neposlušnost, inat, vrijeđanje i dr.) najčešće upućuje na unutarnje probleme vezane uz osjećajni život osobe.


Dođe li do svađe u obitelji treba se zapitati zašto se druga strana ljuti (bilo da je riječ o partneru, djetetu ili drugom članu obitelji) i pokušati doznati razlog. To nije uvijek lako, ali je put ka razumijevanju i skladnim odnosima u obitelji.



Što ne bismo trebali govoriti jedni drugima?


Želite li nekome ukazati na nešto što vam smeta pokušajte koristiti neoptužujuće izjave i Ja-poruke (npr. „Kad se tako ponašaš ja se osjećam povrijeđeno.“ umjesto “Ti si nerazumna osoba!”).


Pokušajte izbjegavati etiketiranje Ti-rečenicama („Ti si uvijek tako nepristupačan!“) i koristiti se altenativom kojom ćete posve legitimno izraziti svoje osjećaje, a drugu stranu nećete etiketirati i tjerati na to da se brani (npr. možete reći: „Kad vidim da me ne slušaš, osjećam se nevidljivo i tužna sam.“).


Valja izbjegavati i zapovijedi. Nitko ih ne voli. Ljubazan i jasan zahtjev može biti jednako učinkovit, a druga se strana zbog njega neće osjećati loše (osjećat će se loše ukoliko nešto ne želi napraviti, ali se neće osjećati loše zbog načina na koji se to od nje traži).


Poželjno je što više koristiti rečenice u kojima izražavamo svoje osjećaje („Možeš li mi objasniti zašto se tako čudno ponašaš. Zabrinuta sam.“)


Optužbe (Ti uvijek… ili Ti nikad…) zamijenite izjavom o tome kako se osjećate kad netko nešto čini („Kad se tako ponašaš prema meni, osjećam se loše.“).


Po svaku cijenu pokušajte izbjegavati ironiju i sarkazme (zajedljive primjedbe) i riječi poput uvijek i nikad.


Usvojite li barem nešto od navedenog i ostanete ustrajni u prakticiranju istoga, na dobrom ste putu…


(Photo - Pixabay)

izvor: prakticanzivot.com

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Baby handling: Kako držati bebu?
Baby handling odnosi se na ispravno postupanje pri svim aktivnostima s djetetom - njeno podizanje, spuštanje, previjanje...
7
SRPANJ - Zvijezda baby kalendara za 2021
Večeras vam predstavljamo i našu sedmu zvijezdu koju je komisija izabrala između vaših 100. Zvijezda mjeseca srpnja je ...
5
Pečene jabuke (za početak dohrane)
Pripremite finu papicu za svoje zlato.
5
I hrana i ljubav i lijek
Teško je zamisliti da postoji nešto što objedinjuje sve to. Ne možete zamisliti, ali zaista postoj, nama nadohvat ruke, ...
5





Anketa

Žgaravica i dječja kosica!
inesica

Ima li žgaravica zaista neke veze s kosicom kod beba?? Vasa iskustva molim...

Žgaravica +; bebica je imala kosu (47%)

Žgaravica -; bebica je imala kosu (29%)

Žgaravica +; bebica nije imala kosicu (16%)

Žgaravica-; bebica nije imala kosicu (7%)


Broj svih glasova: 99

Hvala na glasovima. Glasovala/glasovao si već na svim aktualnim anketama. Možeš napraviti svoju anketu!

Oznake

Sve najbolje!