|      
Želiš odustati?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s posljedicama.
Ukoliko potvrdiš odustajanje na tvoje ćemo osobno računalo postaviti cookie kako bismo te pri dolasku na portal tijekom natjecanja od 17.-23.12., prepoznali i omogućili ti nesmetano korištenje portala, bez prikazivanja ikona sponzora odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, morat ćemo ti oduzeti sve prikupljene bodove. Odustajanjem, nažalost, gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Želiš li još uvijek odustati?
Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Roditelj, dijete i škola

4.5.2010
Djeca rastu i pred njima se svakodnevno nalaze novi izazovi i nova iskustva o čemu treba voditi računa i pri odabiru poruka koje će roditelji koristiti u odgajanju svojeg djeteta.
Ključne riječi:

image
/11


Utjecaj poruka roditelja

Koliko često ste čuli ili možda sami koristili poruke kao: „Moraš biti dobar učenik!", „Moraš učiti i proći s 5!", ili „Ako dobiješ 5, kupit ću ti igračku!"? Koristeći takve ili slične poruke, dijete će osjećati da ga roditelji vrednuju prema njegovim ocjenama i takve poruke su zapravo nejasne te predstavljaju zahtjeve koji mogu dovesti do frustracije kako kod djeteta tako i kod roditelja. Dok su učitelji ti koji nastoje objektivno ocjenjivati svoje učenike, roditelji su oni koji će ih usmjeriti kako se snaći u novim zadacima, novim izazovima te im pružiti podršku i dobre primjere iz vlastitog života. Roditelj će pomoći djetetu na način da ga usmjerava u balansiranju između potrebnog vremena za izvršavanje školskih obveza i vremena za igru kao i u pronalaženju načina savladavanja gradiva. O metodama učenja roditelji se mogu konzultirati s učiteljima i na taj način razviti suradnički odnos s obrazovnim sustavom što olakšava rad samih učitelja ali i samom djetetu jer mu to daje dobar primjer i pozitivnu poruku o školi.

Nekoliko korisnih savjeta


U skladu sa svojim mogućnostima i uzimajući u obzir dob djeteta, odvojite dio slobodnog vremena kako biste proveli aktivno s djetetom. Naravno da će biti dana kada ćete imati više ili manje slobodnog vremena, no ako uspostavite kvalitetan odnos s djetetom, količina vremena će biti manje važna od toga kako ste to vrijeme proveli s djetetom. No, nedostatak slobodnog vremena nikako ne bi trebalo umanjiti roditeljevu prisutnost ili pristupačnost u djetetovu životu. Ne podcjenjujte svoju ulogu u djetetovom životu. Čak i kroz igru možete puno naučiti o vašem djetetu, a uz to, igra je odličan način učenja i to osobito za djecu niže školske dobi. Na primjer, igrajući se s djetetom Čovječe, ne ljuti se! možete upoznati način djetetova ponašanja u situacijama kada gubi i kada pobjeđuje. Možete razgovarati o njegovim osjećajima i o prihvatljivim oblicima ponašanja u odnosu na te osjećaje. Isto tako, djeca će učiti i od vas i pratiti vaše reakcije tijekom igre. Pričajte s djetetom o njegovim prijateljima, školi i pratite njegovo odrastanje i njegove potrebe za vašim odnosom. Dakle, stvaranje navike da ste i vi uključeni u njegov život te da vam se može obratiti u različitim životnim situacijama, započinje od djetetove najranije dobi. Često će tinejđeri reći kako im ide na živce kada se roditelji prema njima ponašanju kao prema djetetu. Do takvih osjećaja će uglavnom doći kada roditelji ne prilagođavaju komunikaciju prema djetetovom uzrastu i potrebama. Jednom kada stvorite naviku zajedničkog druženja s djetetom vodite računa da, kako vaše dijete odrasta, i vaše teme razgovora budu ozbiljnije i odraslije. Slušajte vlastito dijete i umjesto nametanja vlastitog mišljenja, ili držanja monologa, razgovarajte s njime. Kada želite dijete na nešto upozoriti, koristite jasne poruke. Tako, na primjer, poruka „Budi dobar!" ništa ne govori jer što je za vas dobro i što zapravo očekujete od svojeg djeteta, porukom „Budi dobar!"ne govorite. Bitno je djetetu obrazložiti vašu procjenu što je dobro a što loše, što je prihvatljivo a što neprihvatljivo te na taj način razviti i sam vrijedonsni sustav kod djeteta, poticati kritičko mišljenje te samostalnost koja je neophodna za zdravo odrastanje i preobrazbu dijete - odrastao čovjek. Iako su djeca veoma osjetljiva i pametna kada se radi o njihovim roditeljima, nemojte pretpostavljati da znaju što mislite s takvim nejasnim porukama. Samim korištenjem jasnih poruka prema djeci i vi možete osvijestiti da li su vaša očekivanja od djeteta realna i tako spriječiti nastajanje osjećaja bespomoćnosti ili straha da imate posla s nemogućim i zločestim djetetom koje vas uopće ne sluša. Kako djeca rastu i očekivanja se mijenjaju. Tako, ono što se činilo dobrim i pristojnim ponašanjem za vaše dijete od 3 godine, nedovoljno je, a ponekad i neprimjereno ponašanje za dijete od, na primjer, 9 godina Upravo je zbog toga važno imati kontinuirani slijed prenošenja jasnih poruka prema djetetu koje će dijete usmjeriti prema ponašanju koje se očekuje od njega obzirom na njegovu dob i njegove mogućnosti.

I za kraj


Djeca rastu i pred njima se svakodnevno nalaze novi izazovi i nova iskustva o čemu treba voditi računa i pri odabiru poruka koje će roditelji koristiti u odgajanju svojeg djeteta. Mnogo je zahtjeva koji se stavljaju pred roditelje, te se često roditeljstva čini nemogućom misijom.
No, umjesto da ostanete obeshrabreni, ne zaboravite da je i roditeljstvo nešto što se uči i da se roditeljske vještine stječu i razvijaju iz dana u dan. Korisne savjete možete potražiti u sve bogatijoj literaturi s tematikom o djeci, te razgovarajte o svome djetetu s učiteljima jer i oni poznaju vaše dijete. No, ono najvažnije, slušajte vaše dijete! Ono vam je najbolji informator o vašem odnosu!

 
Obiteljski centar Virovitičko-podravske županije

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kreativni kutak: Dan planeta Zemlje
22. travnja slavimo Dan planeta Zemlje! Iskoristite ove dane u kući i zajedno sa svojom dječicom osmislite PLAKAT koji ć...
4
Hiperaktivno dijete
Sindrom nepažnja - hiperaktivnost (prekomjerna aktivnost), razvojni je poremećaj koji se očituje nepažnjom, impulzivnošć...
4
15 razloga zašto bi djeca trebala čitati k...
Današnja djeca ne čitaju jer su naučila da je čitanje dosadno, nezanimljivo, naporno i nekorisno. Isto kao što su naučil...
4
Izradite Lego kostim za maškare!
Kupovni kostimi za maškare znaju biti skupi, loše kvalitete, a i djeca ih brzo prerastu...
4





Anketa

Trudnoća.
пеперутка16

Koji vam se dio trudnoće najviše svidio ili najlakše?

Oznake

Sve najbolje!