kakamama u 17:33
Alternativne metode u vrtićima
Ana Metikoš (Anne), 4.5.2010REGGIO PEDAGOGIJA
Reggio pedagogija je razvijena je u Italiji. Veću pozornost u svijetu privukla je kreativnošću i orginalnošću dječjih likovnih radova u Stockholmu 1938.g.
Kod djece se razvija aktivno učenje (pušta se djetetu da do rješenja dođe samo), sposobnost opažanja, kreativnost, samostalnost. Program je otvoren, dakle određuju ga djeca istaživajući, odgojitelji i roditelji.
U sobama gdje djeca borave nalazi se mnoštvo ogledala (obična i iskrivljena) kako bi djeca pozornije sagledala sebe i svijet oko sebe. Značajnu ulogu igraju i lutke bitne za socio-emocionalni razvoj djeteta.
Odgojitelji kroz projekte djecu nježno navode do rješenja problema što dovodi do dječjeg intenzivnog emocionalnog sudjelovanja i rezultatira neslučenim likovnim, verbalnim i izražajnim sposobnostima.
KORAK PO KORAK
Metoda Korak po korak ostvaruje se u hrvatskim vrtićima i školama od 1994. godine.
Ovu metodu obilježava poticanje djeteta da rješi problem samo (individualizacija), da samostalno bira aktivnost (pažljivim planiranjem prostora djeca se potiču na istraživanje i učenje pokušavajući svakom djetetu pristupiti na način koji je njemu blizak) i rad sa roditeljima kao primarnim odgojiteljima i njihovo uključivanje u program.
Kod djece se razvija samostalnost, kritika prema svom radu, istraživanje.
WALDORF KONCEPCIJA
Osnivač Waldorf koncepcije je Rudolf Steiner.
Srž ove koncepcije je život sa prirodom, od prirode, u prirodi. Materijali i igračke kojima se djeca igraju su neoblikovani prirodni materijali.
Kod djece se razvijaju perceptivne sposobnosti, dječje doživljavanje i umjetničko izražavanja. Razvija se kod djece osjećaj za vlastitu nacionalnost, povijest, tradiciju i običaje njegovog, ali i drugih naroda.
Bitno je poštovanje i razvoj dječje duhovnost kroz razne vjerske obrede, sobu za tišinu.
Poštuje se dječji ritam učenja i otkrivanja i ne nameće mu se odgojni plan i program. U svijetu, a i kod nas, postoje Waldorf vrtiči i škole.
MONTESSORI KONCEPCIJA
Osnivač Montessori koncepcije je Maria Montessori, prva liječnica u Italiji. Njena specijalizacija nakon medicinskog fakulteta bio je rad sa djecom sa posebnim potrebama. Izradila je poseban didaktički materijal kojim je kroz igru pomagala djeci da razviju vještine, osjetila i postanu samostalnija. Nakon dobrih rezultata dala je taj materijal «zdravoj djeci» koja su također pokazivala znatni razvoj vještina. U istraživanju kroz materijale prati se dječji ritam. To je razlog zašto je Montessori metoda uspješna kod djece bilo da ona imaju posebne potrebe ili su nadprosječno inteligentna.
Taj didaktički materijal i novi materijali koji su rađeni po Montessori principu koriste se još i danas u Montessori vrtičima i školama. Materijali se dijele na: Praktični život, Razvoj senzomotorike, Jezik, Matematiku i Kozmički odgoj.
Krilatica Montessori pedagogije je:»Pomozi mi da učinim sam».
Izvori: www.geocities.com/karmensadaic/, www.korakpokorak.hr/default.asp?intro=skip, www.waldorf-rijeka.hr/, www.montessori-skola.hr/hr/montessori.htm
Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:
Započeli ste s dohranom i želite bebi osigurati idealan međuobrok ili desert. Koji je pravi izbor? 6
Uzimajte dijete u naručje često, privijajte ga uz sebe. Miris će najbolje povezati dijete s roditeljima... 4
Mnoge bebe pate od pelenskog osipa. Uz pomoć ovih savjeta ćete crvenilo na guzi brzo savladati. 4
„Bebe zaista brzo napreduju. Nakon tri mjeseca sve je puno lakše – više spavamo i više se igramo. Ali da bi bebe napredo... 4